Yosemite National Park

Door Joost van Gils - 23-07-2011 05:31

Vandaag zijn we in Yosemite geweest. Wat een ervaring!

Nadat onze Amerikaanse buren ons vanochtend hadden verteld dat toen zij gisteren in het park waren geweest het heel druk was en alle campsites vol waren, besloten we om vanavond op deze camping terug te keren na een dag Yosemite. Zo waren we er zeker van dat we niet ver hoefden te zoeken naar een plekje om te overnachten.

In ongeveer een uur reden we naar het park. Bij de ingang kochten we een toegangspas voor alle nationale parken. Papa had hier nog een mooie actie (Hij dacht dat je een foto nodig had voor deze pas en zei dus heel vrolijk tegen de vrouw in het hokje, ohh u heeft mijn foto nodig toch? Waarop de vrouw reageerde van ja (waarmee ze zijn legitimatiebewijs bedoelde voor het betalen). Papa druk zoeken in de camper, en nadat hij hem had gevonden gaf hij hem aan de vrouw, die natuurlijk in lachen uitbarstte.) Ze vertelde ons dat we haar dag helemaal goed hadden gemaakt met deze actie!

Hierna reden we dus echt in het park en het was meteen al ontzettend mooi. We reden richting een plek vanaf waar we een wandeling zouden maken. Onderweg een paar keer gestopt voor de mooie uitzichten van onder andere de Half Dome (het gezicht van Yosemite National Park). Ook zijn we een keer gestopt bij de bruidssluierwatervallen, even naartoe gelopen en je krijgt meteen al een hele douche! Hierna op zoek gegaan naar een parkeerplek in de buurt van het startpunt van de wandeling. Na een tijdje zoeken (het was hier erg druk) vonden we een mooie plek in de schaduw! Er reed een shuttlebus, dus vanuit hier met de shuttlebus naar het echte begin (waar je met de auto niet kon komen). We hebben een wandeling gemaakt van ongeveer 5 km met flinke stijging die leidde naar de Vernal fall. Het was heftig klimwerk, maar het is ons gelukt! Onderweg hebben we nog heel wat eekhoorns gezien en zijn we met een echte ranger op de foto geweest, haha. Bovengekomen werden we helemaal nat door de waterval, wat een heerlijke douche en beloning na al dat klimmen!

Nadat we weer waren afgedaald hebben we nog een ijsje gegeten en zijn we met de camper teruggegaan naar de camping. We gaan zo lekker eten en morgen weer naar het park. Even kijken bij de grote sequoia bomen en dan via het tiogapad het park uit richting Las Vegas. Waarschijnlijk zullen we ergens in de buurt van Mono Lake of Mammoth Lakes overnachten om de volgende dag door te rijden naar Vegas.