dag 35 t/m 45 (golfen in Chowchilla en tot slot San Francisco

Door Ton en Marianne Pol - 25-05-2011 22:51

Dinsdag 26 april t/m zondag 1 mei (dag 35 t/m 40)

Sinds de laatste keer dat wij verslag deden van onze reis zijn er 6 dagen verstreken en deze zijn meer dan goed verlopen. We zijn in een heerlijk ritme beland van ’s morgens opstaan, lekker ontbijten, afwassen, tanden poetsen, Ton of samen gaan we bij de golfshop onze golfdag vastleggen en nemen we meteen het golfkarretje mee voor die dag, we drinken in de camper lekker een bakkie koffie om dan vervolgens  het golfkarretje te laden met de golftassen, water mee want het wordt weer een warme dag en dan rijden wij richting de eerste hole alwaar wij gaan afslaan. Na de eerste 9 holes gaan we voor de lunch naar de camper, eten daar lekker een paar heerlijk belegde boterhammen waarna we ons weer naar de volgende 9 holes begeven. Elke dag mooi weer en met de dag loopt de temperatuur op, elke ochtend een strak blauwe lucht, kortom, mooier kan bijna niet. Nou, het kan natuurlijk altijd mooier en dat maakt het golfspelletje zo aantrekkelijk. We spelen nu elke dag en ons spel gaat ook iedere dag vooruit, we geven elkaar tips, stimuleren elkaar door elkaars spel te prijzen en dat helpt natuurlijk ook. We zitten in een heerlijk ritme en dit is heel goed vol te houden zo. Afgelopen vrijdag was wel een speciale golfdag vanwege de enorme hoeveelheid wind die over de baan stond. In de ochtend was het daarom ook nog lekker fris maar de wind had regelmatig vat op onze ballen en de ballen vlogen daarom wel lekker maar vaak wel de verkeerde kant op. Uitdagend dagje golf en Tonio heeft die dag een geweldige score behaald. Afgelopen zaterdag was er een toernooi op de baan dat duurde tot 15.00 uur en dat gaf ons de gelegenheid om een uitstapje te maken naar Merced, een stadje ongeveer 30 kilometer naar het noorden. Ik wilde een nieuwe golfclub kopen en in de golfshop op het resort hadden ze niet wat ik zocht en zij adviseerde ons om naar de golfshop/depot in Merced te gaan. Dat is een leuk bezoek geweest, een alleraardigste man hielp ons daar, hele verhalen over Obama, de crisis, alle wereldproblemen hebben de revue gepasseerd. Een club aangeschaft en nog wat andere hebbedingetjes, daarna lekker koffie gedronken bij Starbucks en na 15.00 uur nog heerlijk 16 holes gespeeld (het ging al een beetje schemeren) en na een heerlijke douche uit eten geweest op het resort waar wij van een zeer smakelijke maaltijd hebben genoten. We hebben het dus aller beroerdst maar we slaan ons er dapper doorheen en we hebben nu nog anderhalve dag golf voor de boeg waarna wij dinsdagmiddag vertrekken naar San  Francisco. Woensdag vertoeven wij nog 1 dag in  San Francisco en dan gaan we donderdagochtend de camper inleveren en gaan we weer een paar uur vliegen om dan op vrijdag 6 mei weer in Nederland, Lochem te arriveren. Heerlijk weer in mijn eigen bed en op mijn eigen kussen en in mijn eigen keuken met de potten en pannen rammelen enz. enz. Hartelijke en warme groeten, Ton en Marianne.

En heet van de TV, Osama Bin Laden is gedood door Amerikaanse veiligheidstroepen. Zojuist, om 20.45 PT heeft Obama dat officieel bevestigd. Volgens de reporters zal heel de wereld zich dit moment herinneren. Het is echt nu een gekkenhuis in de VS, tenminste aan de hand van de televisie beelden.

Maandag 2 mei t/m vrijdag 6 mei (dag 41 t/m 45)

De laatste dagen hebben we op maandag en dinsdagmorgen eerst nog lekker in Chowchilla gegolft en zijn vervolgens dinsdagmiddag naar de Candlestick bij San Francisco gereden. Daar is een RV park pal naast het footballstadion van de San Francisco 49-ers.
’s Avonds hebben we eerst nog de koffers gepakt, zodat we dat woensdagavond niet hoefden te doen.
Woensdagmorgen zijn we met een busje van het RV park naar San Francisco gereden. Je wordt in het centrum vlakbij China Town afgezet en ’s avonds weer opgehaald. Eerst door China Town gelopen en vervolgens naar Pier 39, het toeristen verzamelpunt. Vervolgens met openbaar vervoer naar de Golden Gate Bridge gereden. We wilden er wel eens te voet over gaan. De brug is dan nog imposanter, dan wanneer je er overheen rijdt. Hoewel de brug vaak in de mist zit, hadden wij gelukkig helder weer met een aangename temperatuur. We zijn tot de helft gelopen en waren allebei onder de indruk van dit imposante bouwwerk.
Met openbaar vervoer hebben we ons tenslotte in China Town laten afzetten en hebben we met een heerlijke maaltijd onze vakantie in de VS afgesloten.
Dondermorgen bij het verhuurstation van Road Bear ging alles gesmeerd en zijn we met een busje op het vliegveld afgezet. Om 14.00 uur gingen we het luchtruim in om 10 uur later plus 9 uur tijdverschil om 9 uur Nederlandse tijd weer voet te zetten op Hollandse bodem.

Onze buurman Landbrecht zat in de aankomsthal al te wachten en gelukkig kwamen de koffers en de reistas met onze golfspullen snel van de band af. Moe maar voldaan hebben we eerst nog een lekker bakkie koffie gedronken om vervolgens terug te rijden naar Lochem.

Terugkijkend hebben we een fantastische rondreis van 8000 km gemaakt door een zeer divers land. De camper was ronduit geweldig en voorzien van vele luxe. Motorisch was die ook geweldig, alleen wat dorstig. Een verbruik van 3,5 km op een liter is echt niet meer van deze tijd. Wie weet gaan ze daar wat aan doen, want met de huidige benzine prijs prijzen ze zichzelf uit de vakantiemarkt.

NB
Dit slotverhaal komt wat later, omdat de site van Tioga wegens een reconstructie een paar weken uit de lucht is geweest. Alles staat er weer op, dus ook dit laatste stukje. Marianne en ik hopen dat jullie een beeld hebben gekregen van onze reis en hebben dat graag met jullie gedeeld.