Ophalen Camper

Door chris en petra en stijn - 13-09-2010 06:24 Daar waren we weer. Inmddels al weer een paar dagen verder, maar het gebied waar we zaten had geen internet. Goed, we waren gebleven bij het gaan slapen in San Franisco.

De volgende ochtend hebben we even met zijn allen door San Fransisco gewandeld. Wat een verschil zeg met New York. Heel veel zervers op straat en minder bedeelde mensen.
Tijdens de wandeling nog even wat warme kleren gekocht, het was 18 gtraden, en dat waren we niet meer gewend.

Om 12:00 uur stonden wij keurig klaar om opgehaald te worden door El Monte. Men zou tussen 12 en 1 ons komen ophalen. Om 13:15 uur heb ik maar even gebeld, want nog steeds niemand. Mden zij dat het druk was, maar dat ze elk moment met 2 busjes zouden komen. Er stonden nog meer mensen te wachten. Uiteindelijk kwam de beste man om 14:00 uur, wij dus al een beetje pissig, en toen ik hem vroeg of de 2e busje zo zou komen (Oik had niet het idee dat iedereen in dit busje kon), werd er zeer chagarijing geantwoord (do you wanne come of stay here, I don't care).
Nou, dat begon dus weer gezellig. Uiteindelijk met passen en meten kon iedereen inclusief de bagage mee. Oke dan, eindelijk onderweg om de canper op te pikken. Niet veel later kreeg deze gezellige chauffeur ruzie met een mede weggebruiker, daar moest ik natuurlijk ven iets van zeggen.
Nadat de beste man even rustig was geworden deed hij zijn best om een praatje te maken, maar dat sloeg niet echt aan. Vervolgens kreeg die oetlul (zo noem ik hem nu maar) het in zijn  bolle harses om met 23 passagiers en volle belading te moeten gaan racen om ons zo snel mogelijk naar onze camper te brengen. Hij vroeg zelfs nog of er een agent aan boord was, want hij wilde geen bekeuring. nadat ik hem had gezegd dat ik dit wel was, maar niet in de USA gaf hij gas.
Komen we op een gegeven moment op een bocht aan, adviessnelheid 60 m/h (mile per uur).
Hij kanlt er met 65 m/h in, gierende banden en het ging echt net goed. Ja, toen werd ik pissig (gelukkig niet alleen). Hij bood zijn excuses aan en reed al slingerend verder. (of ik dacht dat hij gedronken had, TUURLIJK).
Inmiddels had een medepassagier El Monte gebeld, en terwijl hij El Monte aan de telefoon had werd de chauffeur gebeld. Uiteindelijk met een lullige smoes zette die oetlul de bus stil omdat hij even droge ogen had. Ijdereen stapte uit de bus en wilde niet meer met hem mee gaan. Ook wij stapten uit en wilden niet meer met hem mee. Nadat ik was uitgestapt en de chauffeur ook heb ik eerst maar even zijn sleutels afgepakt. Ja, anders rijdt die oetlul zo weg met onze spullen.
Vervolgens werden ik keurig geholpen door een oudere man die de politie voor ons belde. In een mum van tijd stonder er wel 5 politie auto's van de Higway Police. De oetlul werd keurig onderworpen aan allerlei testen, maar bleek toch geen alcohol of drugs te hebben genoten. Nou, dan zou die oetlul maar nodig op vakantie moeten, want dan was hij wel erg gestrest.
Inmiddels werden wij door een andere chauffeur (Bert) naar onze bestemming gebracht. Hij reed bijna net zo hard, maar een stuk veiliger.

Uiteindelijk onden wij onze camper meenemen en onderweg gaan na veel formulieren invllen en uitleg over de camping.

Yosemite here we come!

(las net op nos.nl over een gasexplosie te San Fransisco, wij waren daar al weg en met ons dus niks aan de hand. Komt er nieuws over bosbrand te Kings Canyon, hebben we gisteren gezien van redelijk dichtbij, maar daar zijn we ook al weer weg, heirover later meer).