Dag 14: Bryce NP - Arches NP

Door René en Nicole - 19-09-2010 06:58

Vandaag hebben we de wekker vroeg gezet 6.30 uur, want we hebben een rit van 5 uur voor de boeg. We hebben de planning om rond 7.30 uur te vertrekken. Uiteindelijk om 7.45 uur uit het dorpje weg gereden, getankt en wel (redelijke planning, zeker als je René en Bianca heet ;-).

Na dat René 3 uur had gereden en Bianca nog even een tukkie deed hebben we even een broodje bij subway gegeten. Daarna hebben we de rollen even omgedraaid. Bianca dus ook even sturen!!! Maar dat ging als de brandweer hoor! Uiteraard wel minder hard als René, maar vooruit. Rond 13.00 uur kwamen we bij Arches National Park aan. Eerst even een bezoek gedaan aan het visitor center om even te informeren hoe of wat. Daarna het park ingegaan.

We besloten om via alle viewpoints tot het einde van het park te rijden en daar een kleine wandeling te doen richting een van de Eye catchers “Landscape Arch”. Echter na 2 punten gebeurde het…. We passeerde een andere camper….. en een enorm harde knal en de scherven glas vlogen om ons oren! We bleken met de spiegels tegen elkaar aangereden te zijn. We kwamen redelijk met de schrik vrij. René had alleen een klein schrammetje van een glassplinter. Een Duits echtpaar bestuurde de andere camper. Dus samen terug naar beneden en bij het visitor center de politie gebeld om een schade rapport te laten maken.  Dus uiteindelijk ruim 1-2 uur verder met een schaderapport van de U.S. Park Ranger en ons eigen schadeformulier ingevuld waren we weer klaar om te gaan. Echter was onze hele linker spiegel aan diggelen. Dus naar de Ford garage. Die zijn gewoon dicht op zaterdag middag om 15 uur.

Vervolgens maar op zoek naar een camping, die vind je hier in Moab zo. Één en al toerisme, maar geen zin om kieskeurig te zijn en de eerste de beste camping maar gepakt. $ 43,- per nacht….vooruit maar weer. En we zouden nog wel een natuurpark camping opzoeken (dat is er nog steeds niet van gekomen).  Nog even een telefoontje plegen met de camperdealer om ze het heugelijke nieuws te vertellen. Deze vertelde dat we het beste maandag roadside assistance te bellen. Die geven ons dan de goedkoopste plaats in de omgeving waar we ons dan bevinden om de spiegel te laten maken. Maar bovenal, laat je vakantie hierdoor niet verpesten! Dus dat waren we dan ook zeker niet van plan. Eerst maar weer naar de supermarkt, misschien verkopen die wel kleine spiegels! En ja hoor ze verkopen hier (in de supermarkt!!!!) van die” dode hoek” spiegeltjes. Dus daar hebben we er nu 3 st van op de spiegel geplakt en we kunnen weer  wat zien. En als troost van de dag hadden ze in de supermarkt een Starbucks loket….. We would like 2 Toffee Moccha Frappucino (doe maar Medium dit keer!) Dat is toch wel zo super lekker.

En op aanraden  van René laten we dan toch nog maar het park ingaan! Dus dat hebben we gedaan! Campertje gepakt en daar gingen we weer die bewuste berg op. Dit keer kwamen we er weer heelhuids vanaf en genoten van die wonderschone natuur! Wederom Fantastisch! En weer zo anders als de andere parken. Blij dat we toch besloten hebben om een andere route te pakken en door te rijden naar Arches national park. Zoals in eerste instantie in de planning dus via de viewpoints naar boven en daar nog naar de “landscape Arch” gewandeld. Ondertussen genoten we nog van een mooie zonsondergang achter de rotsen en gingen we voldaan en gesloopt van de intensieve dag terug naar de camper.

Nog even een soepie met a french bread en een hotdog en als toetjetoe,  een Ben en Jerry’s ijsje. Vanavond nog even de route voor morgen uitstippelen en dan vallen de luiken echt dicht.