zaterdag tot dinsdag

Door Jolanda Strijker - 24-08-2010 23:13
Zaterdag 21 augustus

We worden pas tegen half 10 wakker in Buellton, het is een beetje zonnig, er zijn al veel mensen op, zelf die de BBQ al buiten aan hebben om worsten te bakken.
Hier gaan we even ontbijten, dit doen we maar binnen, anders kunnen je buren die bijna aan ons vast zitten mee genieten.
Jammer dat wij gisteren deze plaats hebben moeten nemen, we waren het ook zo zat om 700 km te rijden , we hadden dus weinig keus als camping plaats.
Vandaag rijden we verder naar de kust, het is niet makkelijk om een camping te vinden, het is ook nog zaterdag, dus druk, onderweg ergens boodschappen gedaan, en iets plaatselijks gegeten, chips, vlees saus, ed. en een wrap met van alles en nog wat erin, we hebben wel gesmuld.
Langs een stuk kust gereden, hier verschillende campings gezocht, steeds vol.
Nu rijden we al 20 kilometer heen en weer, en ja hoor eindelijk één gevonden, aan een drukke weg, in een rijtje, en een foei lelijke camping, maar ja we hebben een plaats. De camping bestaat uit een kilometer lang gestrekte camping.
In de middag nog wel lopend naar de zee gelopen, harde wind, koud, maar toch heel leuk ook voor de meiden, die zijn nog tot hun bikinibroek in het water geweest.
Op terug weg naar camping ons getrakteerd op een lekker ijsje.
Jan gaat een klein uurtje hardlopen, dit moest van hem weer nodig gebeuren, mooi weer ervoor, lekker langs het strand.
In de avond maken we een vuurtje, het is hier niet zo vroeg donker inmiddels is het half 9 als we het vuurtje aanmaken.
De meiden gaan straks marshmallows in het vuurtje stoppen.
Morgen gaan we weer lekker weg van deze campingplaats, hopen dat we voor 44 dollar een andere plek vinden.
Vandaag heb ik niet mijn humeur, ik verlang zo naar een mooi plekje op een camping, een stukje groen, en wat ruimte en rust om mij heen.
Jan kan hier beter mee om gaan.

Tot een gezelliger verslag van mij groetjes Jolanda

Zondag 22 augustus

Vandaag gaan we proberen om naar een ander soort camping te gaan, we vertrokken om 10.00 uur.
Onderweg kwamen we een punt tegen van olifant zeeleeuwen, een erg bezienswaardigheid.
Lekker verder gereden, broodje gegeten onderweg, lekker dat je zo even in de camper kunt eten. In de middag kwamen we op een prachtige camping aan van 30 plaatsen, je kon zelf een plekje zoeken, het geld in een envelop doen in een bus stoppen. Het is een natuur camping, maar op de vorige camping hadden we aan de beide kanten geluidsoverlast bedacht, nee dus.
Nu op deze natuurcamping was er nog om 23.00 uur gitaar geluid, en radio geluid.
Dit is een fantastische camping, je kan zo via een pad naar de zee lopen, alleen kan je niet in zee, te veel rotsen en te woest weer de meiden zijn toch even in het water gezeten, gauw een foto gemaakt.
Het is heerlijk weer, lekker zonnen, in de avond mooi een vuurtje maken, ik denk dat het wel koud gaat worden, niet zo laat naar bed, je hoort de zee ruizen.
Dit is voor mij de mooiste camping plaats en camping, je hebt er totaal niets bij, geen beheerder geen douche, en alleen koud water, maar daar kunnen wij ons prima in vinden.
We zijn nu al een mooi stuk langs het strand richting San Fransico.

Groetjes jolanda

Maandag 23 augustus

Vandaag jammer genoeg weer verder, ik had hier nog wel een paar dagen kunnen staan, een rust gevende camping.
Toch tegen 9.15 uur vertrokken, verder langs de kust rijden, door de bergen naar een andere camping. Vandaag een reisdag, een hele mooie route van rotsen, soms smalle wegen, jan reed daar gelukkig. Bij de grote weg ben ik gaan rijden, het viel uiteindelijk tegen om de camping die we op het oog hadden te vinden, we zij een uur heen en weer gereden, we hebben 2x met de camping gebeld om te weten hoe ze ons er naar toe konden lozen. We waren al goed uit humeur dat het zo weer een aardige rij dag gaat worden.
Gelukkig kwamen we om 16.00 uur aan, en ja hoor er is nog een plekje, voor 28 dollar, een fijn plekje, onder bomen, het is erg warm. We gaan de kleine camping even verkennen, veel heuvels op en af, moeizaam lopen.
Heerlijk eten gekookt, de camper opgeruimd, morgen moeten we hem inleveren.
Helaas op onze camping plaats zitten muggen, het is nu 20.30 uur, we zijn net uit de douche, nu gaan we binnen zitten drinken en even bijkletsen.
De spullen zitten allemaal in de tas, morgen moeten we ongeveer nog een uur rijden naar de camper inlever plaats.
Dan op naar het hotel.

Dinsdag 24 augustus

Vanmorgen staan we om 8.00 uur op, we willen op tijd bij het inleverpunt zijn.
waar Jan al aan had gedacht, file onderweg, ja hoor dt was ook zo.
om 10.00 uur kwamen we aan bij de verhuur, eerst een heel onderzoek in de camper of alles goed is, daarna een handtekening zetten, en al het administratief gebeuren afronden.
Dit ging wel vlot, nu wachten op het vervoer naar het hotel, dit moet moet een vol busje, dus eerst op andere mensen wachten, we zitten inmiddels al 2 uren te wachten, hier worden we niet vrolijk van.
gelukkig tegen 12.00 uur vertrokken voor een rit van 40 minuten naar ons hotel, een lekkere grote kamer, uit ons raam zien we de vliegtuigen van het vliegveld, we zitten er 15 minuten rijden bij vandaan.