Via Best Buy naar Palm Springs

Door Jacqueline van der Weijden - 22-07-2010 07:47
Dag twee.

Gisterenavond een kaart van Los Angeles gekocht. De straat van ons hotel was snel gevonden, maar het is een enorm lange straat. Dus waar ons hotel nou precies lag, geen idee. De dichtst bijzijnde dwarsstraat was niet terug te vinden. We zouden het wel navragen bij de receptie.
Rond 8 uur zijn we het bed in gedoken. Nederlandse tijd inmiddels 5 uur ’s ochtends. Heerlijk geslapen, rond 5 uur wel even wakker, maar toen toch nog doorgepit tot half 7. Toen was ik echt klaar wakker. Frans hield het nog een uurtje langer vol. De kids gewekt op de kamer naast ons en langzaamaan opstaan, aankleden en de koffers inpakken. Ik heb ondertussen de kaart nog eens bestudeert. Jezus wat een kleine lettertjes.. geen beginnen aan. Dan toch maar opzoek naar een GPS? Tja… een nieuwe bril is duurder en twee weken lang de weg zoeken.. wel erg veel stress. Bij de receptie eerst gevraagd waar we nu precies op de kaart zaten… niet dus! Net dat stukje van de lange Sepevulda blv ontbrak. Had ik nog lang kunnen zoeken. Electronica zaak dan maar? Even verderop in de straat, de Best Buy. Klinkt goed. Rond kwart voor 10 waren we er. Openingstijd: 10 uur. Dan maar eerst naar de Starbuck. Alle 5 aan de koffie. Want op z’n minst 1x koffie van de Starbuck, ook al drink je verder eigenlijk nooit koffie. De GPS was snel gekocht. Prijs viel reuze mee. Voor 99 dollar zijn we helemaal gelukkig. Het duurde even voordat het ding het adres wilde dat wij invoerden en zijn toen op weg gegaan naar Palm Springs. We hadden onderweg de Walk of fame willen doen, maar bewaren die maar tot we weer terug zijn in LA.
De weg naar Palm Springs was prachtig. Alleen voordat we LA door waren… dat was nooit geluk zonder navigatie! Het windmolenpark vlak voor Palm Springs doet erg futuristisch aan. Zoveel molens. Onvoorstelbaar! Het hotel was snel gevonden, kamers helemaal top, vooral omdat er een verbindingsdeur tussen zit. De kids zijn lekker gaan zwemmen en Frans en ik even naar de supermarkt. We hadden inmiddels aardige honger (onderweg kwamen we er achter dat we de plastic zak met koekjes, net aangeschaft plastic bestek en bordjes op de stoep van het hotel in LA hebben laten staan … en hadden dus niets voor tussendoor). In LA was het niet erg warm (’n graad of 20) maar Palm Springs is hot! Buitentemp 105 F zegt de auto.
Na de boodschappen even wat gegeten en toen ook een warme duik genomen. De temperatuur is hier behoorlijk … en die van het zwembadwater dus ook. Rond 5 uur zijn we naar de Palm Springs Aerial Tramway. Met een ‘rotating’ gondel de bergen in. De vloer van de gondel draait, zodat je onderweg 360 graden rond kan kijken door gewoon te blijven staan (en iedereen dus gemakkelijk alles kan zien). Boven, aan de andere kant van de top ligt San Jacinto State Park op een hoogte van bijna 2600 km: een prachtig bergdal met veel groen, veel rotsen en ook heel veel omgewaaide of door bliksem getroffen gespleten bomen. Sommige stukken leek het net een bomen-kerkhof. Rondje gewandeld van ’n klein uurtje, genoten van een prachtig uitzicht met heel in de verte het windmolenpark en Palm Springs. Daarna met de gondel weer terug naar beneden. Lekker gegeten in het centrum van Palm Springs en toch wel aardig moe om 10 uur weer terug in het hotel.

Morgen gaan we via Joshua Tree naar Lake Havasu. Met GPS, dus dat komt helemaal goed.