Dinsdag 20 juli 2010

Door Nico & Mireille - 22-07-2010 02:42 Gisteravond zijn we na het eten nog even richting Valemount gereden. We wilden sowieso even onze mail bekijken, want hier op de camping wilde het niet echt vlotten. Ook hier werken ze met satelliet internet, en dat is toch wel even wat anders dan internet via kabel. Gelukkig konden we in het informatiecentrum wel gebruik maken van internet, dus zodoende ineens weer een paar berichtjes op het blog van ons uit Canada. Verder zijn we nog even doorgereden naar een natuurgebied, Staratt Marsh, dichtbij Valemount. Ook hier hadden we geluk, we zagen weer een adelaar en nog een andere roofvogel. In dit gebied komt ’s nachts veel wild bijeen. Wij hebben helaas verder geen wild gezien, maar aan de sporen in de grond kon je duidelijk zien dat er hier een hoop wild zit. Verder hebben we nog even de foto’s van vandaag overgezet op de computer en natuurlijk nog even van deze mooie plaatjes, vooral van de beren, genoten. Het zijn mooie foto’s geworden, dat wordt straks nog lastig om te kiezen welke in het fotoboek komen. Vannacht een paar keer wakker geworden van de treinen. Tja, we zitten “vlakbij” een spoorweg. Nou ja vlakbij…., maar goed hier gaat veel transport per trein en niet alleen overdag natuurlijk. Op zich zou je daar niet wakker van worden, maar die akelige TOETER die ze gebruiken! Niet 1x, niet 2x, maar vele keren. Voor hun eigen veiligheid natuurlijk, want zo verjagen ze het eventuele wild dat op het spoor zit. Maar aan de andere kant, als je het niet gewend bent, is het een enorm kabaal! Dus ja zodoende, werden we vannacht een paar keer wakker. Vanmorgen vroeg hebben we eerst onze tanks geleegd en gevuld, want de komende dagen zitten we in een gebied waar we weinig voorzieningen zullen hebben, dus op deze manier zijn we op alles voorbereid. We zijn eerst in de richting van Tete Jaune Cache gereden. Hier vlakbij ligt de Rearguard Falls. Daar waren we al vroeg, dus zowat heel het uitzicht was voor onszelf. We hebben tot nu toe al heel wat watervallen gezien, en toch zijn ze telkens weer anders. Ze blijven stuk voor stuk op hun manier indrukwekkend. Hierna zijn we richting Mount Terry Fox restarea gereden. Hier hebben we onze camper geparkeerd, want we hadden trek.  Hier konden we ook voor het eerst een blik werpen op de hoogste berg van de Rockie Mountains, Mount Robson. Deze is 3.954 meter hoog, dus beslist geen kleintje. Na het ontbijt hebben we onze weg vervolgd naar Mount Robson Provincial Park. Ook hier hebben we eerst het informatiecentrum bezocht. Er zijn namelijk een paar mooie hikes, maar je moet weten welke, want anders loop je het risico dat je zo op een pad zit waar je 2 of 3 dagen over doet, en dat willen maar niet riskeren. En ja, toen was het ineens 10 uur in plaats van 9 uur, want we zijn de tijdsgrens weer terug gepasseerd. Terplekke hebben we besloten om de hike richting Kinney Lake te lopen. Deze is 7 km. enkele reis, dus al met al een hele tippel. We hebben vandaag volgens de mensen die we onderweg tegen kwamen ontzettend veel geluk. Mount Robson was goed zichtbaar, en dat gebeurt lang niet elke dag. Meestal is hij flink in een wolkendeken gehuld. We hebben dan ook dubbel en dwars genoten van de mooie uitzichten waar we tijdens onze tocht op werden getrakteerd. Op zo’n 4,5 km. kwamen we al bij het eerste deel van Kinney Lake aan. Een prachtig blauw meer waarin de achterliggende bergketen heel mooi weerspiegelde. Hier hebben we even een tussenstop gemaakt. Even later wilden 2 wandelaars een foto van ons 2 maken met Mount Robson op de achtergrond. De foto maken duurde een eeuwigheid, en wij maar blijven lachen, want aan die man was beslist geen fotograaf verloren gegaan. Maar goed, het was lief aangeboden en nu maar hopen dat de foto ook daadwerkelijk gelukt is. Nog zo’n 2,5 kilometer verder geklommen en toen waren we op ons keerpunt aan het eind van het meer aangekomen. Hier hebben we lekker uitgerust, onze boterhammen gegeten en lekker van de zon genoten, om vervolgens onze terugweg weer te beginnen. Terug op de parkeerplaats eerst onze kampeerplaats voor vannacht opgezocht. Deze keer werkt het weer heel anders. Je zoekt een vrije plek op en vanavond komt er een medewerker van het park langs om het kampeergeld op te halen. Dus ja, we zullen wel zien. Op deze camping kunnen we morgenochtend ook onze waterflessen weer vullen, want er is een natuurlijke bron aanwezig. Aangezien het nog redelijk vroeg in de middag was, hebben we nog een wandeling vanaf de camping gemaakt richting Overlander Falls. Deze was iets langer dan dat we hadden verwacht. Tegen het eind van onze wandeling lekker wat gedronken op een terras met uitzicht op Mount Robson. Eenmaal terug bij de camper hebben we onze wandelschoenen direct uitgetrokken, en doen ze vandaag beslist niet meer aan. Al met al hebben we vandaag zo’n 20 km. in onze benen zitten. Moe maar voldaan hebben we ’s avonds nog lang buiten gezeten.