Maandag 19 juli, Blue River en Valemount

Door Nico & Mireille - 20-07-2010 03:23 Vandaag hebben we helaas Wells Grey Park alweer verlaten. Het was een prachtige tijd, en we komen hier zeker terug. Er valt ook hier nog genoeg te zien en te beleven. Tijdens het uitrijden van het park, een rit van toch al met al een uur rijden, kwamen we een cougar een wel erg groot uitgevallen kat, en een hert tegen. Helaas waren deze dieren sneller dan onze fotocamera. Eenmaal in Clearwater zelf zijn we richting Valemount gereden. Het was ook dit keer weer een mooie weg die we mochten rijden. We volgen nog steeds highway 5. De bergen worden ook weer steeds hoger en hoger. Zo tegen een uurtje of negen waren we in de buurt van Avalon en hebben we een plaatsje opgezocht om op ons gemakje te ontbijten. Heerlijk zo lekker in de vrije natuur, genieten van al het moois om je heen. Daarna zijn we verder gereden richting Blue River. Dat plaatsje ligt zo´n 45 km. verderop. Hier hebben we ons zelf getrakteerd op een rondvaart van ongeveer een uur over de Blue River. En jawel hoor tijdens deze rondvaart hadden we super veel geluk. We hebben 2 zwarte beren gezien. Bij de beren konden we op zo´n 15 meter afstand komen. Één van de beren was een mannetje van ongeveer een jaar of 9 en de andere was een jonger vrouwtje. We waren met z´n allen superstil op de boot, en hierdoor konden we zo dichtbij komen. We hebben prachtige foto´s kunnen maken van deze wilde dieren. Dit keer zaten we in een boot, maar je moet hoe dan ook oppassen. Even later vlogen er ineens 2 adelaars over ons heen. Da´s toch ook een prachtig gezicht hoor om te zien. Tegen 12 uur waren we terug van onze boottrip, en hebben we onze weg vervolgd richting Valemount. Het was nog zo´n uurtje rijden. Eerst hebben we een overnachtingsplaats voor vanavond opgezocht. Valemount is een leuk bergdorpje met enkele kleinere winkeltjes. Daarna zijn we een wandeling, de Switft Creek Loop,  gaan maken van zo´n 11 kilometer. Het was ook dit keer weer een pittige wandeling. Eerst hebben we zo´n 200 meter geklommen. Daarna werd het gelukkig wat vlakker, en konden we weer even op adem komen. Bij het keerpunt moesten we over de rivier. Tja, en wie die brug gebouwd heeft, moet maar gauw weer terug naar school. De brug hing helemaal scheef, maar ja een andere mogelijkheid was er niet. We gingen achter elkaar aan, maar dat was geen pretje want dan ging de brug erg schommelen. Dus dan maar 1 voor 1 naar de overkant. Eenmaal daar hebben we van de nood een deugd gemaakt, en hebben we lekker even gepauzeerd. Daarna onze wandeling weer opgepakt door de bossen en vlakbij het eindpunt bij een Zwitserse Bakkerij een kop koffie en thee gedronken met wat lekkers erbij. We waren door onze gids van gisteren al getipt over deze bakkerij, en hij had er geen woord van gelogen. De koffie en thee waren heerlijk, en ook de versgebakken apfelstrudel waren heerlijk. We werden aan tafel gevraagd bij twee lokale mensen. Van hen hebben we ook weer wat tips meegekregen voor de komende dagen. Nu staan we weer op een mooie camping en genieten we heerlijk van het zonnetje. Morgen rijden we richting Tete Jaune Cache en Mount Robson (hoogste punt van de Canadien Rockies). Daar willen we natuurlijk ook weer een paar mooie wandelingen gaan maken. We houden jullie natuurlijk weer op de hoogte, mits we bereik en internet hebben, want we zitten vooralsnog in een gebied waar het erg lastig is om internet te verkrijgen. Als je het al hebt is het meestal per sateliet, en dat werkt zowat niet. Ook telefoon is buiten bereik. Is wel lekker rustig hoor!