Zondag 18 juli 2010, Wells Grey Provincial Park II

Door Nico & Mireille - 20-07-2010 03:22 Sinds een paar dagen moeten we nadenken welke dag het ook alweer is! Alleen als we aan ons blog werken, weten we weer welke dag we leven. Een heel goed teken. Gisteravond hebben we heel lang buiten gezeten. Lekker van de omgeving genoten. Naast onze camper hebben we een soort van terrasje, en dat grenst dan weer aan de Battle Creek. Erg ontspannen allemaal. Vanmorgen zijn we na het ontbijt richting Spahats Falls gereden. Hier zullen we rond 9 uur onze gids voor vanmorgen Guy ontmoeten. En jawel hoor zo rond 9 uur kwam er een 4x4 het terrein opgereden. Hij had op dat moment al 3 mensen opgepikt vanuit het dorp. We gaan met hem 2 hikes doen vanmorgen. De eerste begint bij de Spahats Falls. Wij hebben de waterval al gezien, maar de omgeving die er rond ligt niet, dus we kunnen volop genieten. Het is een gebied wat niet aangegeven staat op de kaart, dus er komen bijna geen mensen. We krijgen een hoop informatie over de bomen en planten dus we weten nu waar we echt op moeten letten. Na ongeveer 1 uur lopen gaan naar de auto terug, en vertrekken we richting Trophy Mountain. We gaan niet helemaal naar boven, want daarvoor is de tijd te kort. We gaan naar de waterval, Silvertip Falls. Deze is vanaf de weg niet te zien, en hiervoor moet je zeker nog 45 minuten enkele reis lopen. Halverwege stoppen we even voor een kleine snack, homemade cake, soort van ontbijtkoek en watermeloen staat op het menu. Wel even lekker om zo weer op krachten te komen voordat we aan de klim naar de waterval beginnen. Ook hier krijgen we weer fantastische uitzichten te zien, en even later krijgen we al een glimp van Silvertip Falls. En dat belooft wat! De waterval is prachtig. Hij komt van 200 meter naar beneden gevallen. Je zou zeggen dan is hij hoger dan Helmcken Falls, dat klopt, maar Silvertip Falls valt niet in 1x naar beneden, maar heeft een soort van tussenstations. Het was een prachtig gezicht, en we hebben enorm genoten van de wandeling. Natuurlijk hebben we met Guy ons berenavontuur van gisteren nog besproken. Tja, en we zijn toch wel goed weggekomen volgens hem. Moeder beer laat zeker haar kleintjes niet alleen, dus ze moet in de buurt geweest zijn. Hij vond het wel bijzonder dat één moeder 3 kleintjes had. Da´s niet heel gewoon, het bevreemde hem wel dat we moeder beer niet hebben gehoord of gezien. Nou voor ons waren de 3 kleintjes van zo dichtbij voldoende. In principe is er hier in Wells Grey nog nooit iemand aangevallen door een beer. Dit komt omdat het park hier niet zo druk bezocht is dan de Rockies. Beren hier gaan je eigenlijk uit de weg. Nadat we weer terug waren op de parking bij Spahats Falls hebben we eerst lekker onze lunch gegeten. Vervolgens ben ik ook maar eens achter het stuur gekropen. Is weer een heel anders rijden dan met onze eigen auto. Gelukkig kwamen we ook dit keer goed aan bij ons doel, en zijn daarna een deel van de Flatiron Trails gaan lopen. Dit keer zijn we richting Placid Lake gegaan. Ook weer een prachtige wandeling door de bossen. We waren dit keer zo´n 3 uur aan het lopen heen en terug. Morgenochtend gaan we eerst nog even naar Dawson Falls. Deze moeten we volgens Guy ook gezien hebben voordat we vertrekken uit het park. Daarna rijden we richting Valemount, en ook daar kunnen we weer heerlijk wandelen en vooral genieten van de prachtige ongerepte natuur.