Dinsdag 13 juli 2010, een reisdag

Door Nico & Mireille - 14-07-2010 01:56

Vandaag hebben we een reisdag ingepland. Aangezien de afstanden in Canada behoorlijk groot zijn, moet ook dat gebeuren. Op zich niet heel erg, want de weersverwachting voor vandaag is niet bijzonder goed. Het zou vooral 's morgens kunnen regenen. En jawel hoor, de Canadese weerman had gelijk, het begon te regenen zodra we vanuit Golden vertrokken. Halverwege zijn we de Rogers Pass overgegaan. Dat is een van de hoogste passen in Canada. Even later passeerden we een tijdsgrens, dus werd het in plaats van 9 uur ineens 8 uur. Zo duurt onze vakantie nu een uurtje langer, maar ja als we de tijdsgrens straks weer passeren zitten we weer gelijk. Hoe kun je jezelf voor de gek houden? Jammer dat het regende, want de route die we zouden rijden ging door Glacier National Park. Een heel mooi en ruig park, alleen was het nu geen doen om te stoppen voor foto's. Ach, dan hebben we iets om een volgende keer naar toe te gaan....!
Tegen een uurtje of 12 waren we in Revelstoke National Park, en werd het droog. Het is zeer beslist niet koud vandaag, dus we kunnen nu gewoon op pad gaan. We hebben eerst een camping gezocht en gevonden. Tja, en daar sta je dan...., je moet hier dus overal een formulier invullen met je naam en waar je vandaan komt. Da's niet zo moeilijk zul je zeggen, maar aangezien ik pas getrouwd ben, heb ik nog geen "nieuwe" handtekening. Dus zo gebeurde het dat ik ons inschreef als De Lezenne Coulander en tekende met Beun. De dame keek wel wat vreemd op, maar ze zei gelukkig niets. Dat wordt dus nog even oefenen op een nieuwe handtekening.
Vanmiddag hebben we nog een flinke wandeling gemaakt door Revelstoke National Park. Een mooie route door de bossen en langs een meer. Daarna zijn we richting Revelstoke Dam gereden. Dit is de op een na hoogste dam in Canada. Voordat we op het terrein van de dam mochten parkeren, moest Nico (als chauffeur) zich legitimeren. Vervolgens moest hij uit de camper komen en alle opbergvakken openen, daarna kwam de controleur in de camper en heeft alles wat open kon gecontroleerd. Daarna ging hij met een spiegel onder de camper kijken en toen alles in orde was mochten we door rijden. Deze hele controle is nog een gevolg van 11 september. Tja, ze willen echt niet dat die dam opgeblazen wordt, want dan stroomt er zo'n 3 biljoen liter water uit een inmens groot stuwmeer Revelstoke en omgeving in. Helaas van dit avontuur geen foto's want dat was strikt verboden, ook tassen en rugzakken moesten in de camper blijven.
Nu zitten we lekker op de camping, hebben elektriciteit en gratis internet tot onze beschikking. Vanaf de camping loopt nog een leuke hike langs het meer waaraan we staan, dus die staat na het eten op het programma. Het koken op zich is ook een hele belevenis, want we hebben 2 gaspitten en een magnetron tot onze beschikking. Maar goed, het is nog telkens goed gekomen. Morgen gaan we lekker uit eten, want  er staat een hele dag door de Meadows of de sky hiken op ons programma. Het weer is nu weer goed, dus de wandelschoenen kunnen weer aan.