Washington

Door Kris - Mie - Joëlle en Berre - 13-07-2010 03:52
2 dagen Washington hebben echt wel indruk gemaakt. Hadden we dit geweten waren we veel rapper vertrokken uit New York en hadden we wat meer dagen uitgetrokken voor de hoofdstad.
De campingplaats is echt wel zeer goed. We zitten op een half uur rijden buiten Washington (College Park). We hebben alles wat we nodig hebben (zwembad, sauna,openbaar vervoer,….).
Washington zelf was gisteren zeer heet (terug tegen de 40 ° C). Eerst hebben we het archiefmuseum bezocht waar we in een notendop de Amerikaanse geschiedenis kregen aangeboden (Grondwet, declaration of independance, Bill of Right,…). Vooral Mieke was zeer te spreken over al deze documenten, ma ar ook de kids vonden dit zeer leerrijk. Daarna een grote wandeling gemaakt door de “Mall” – een groot nationaal Park in het midden van de stad waar alle museums zijn samengebracht. De meeste museums zijn ook gratis. Vooral het herdenkingsmomument van Lincoln vond ik gigantisch. Het was ook van op deze plaats dat Martin Luther King zijn ‘I had a Dream’ speech heeft gehouden voor duizenden mensen. Toch heel speciaal.
Daarna nog één van vele Smithsonians bezocht – heel veel leuke dingen gezien (heel veel weetjes over de Amerikaanse presidenten en hun vrouwen, machines, auto’s,…) en om de dag te besluiten nog even goeiendag gaan zeggen aan Obama en Michelle. Niet dat we heel dicht konden komen maar het idee op zich doet al veel.
Vandaag ben ik samen met de kids naar het Crime en Punishment museum gegaan. Volgens Berre en Joëlle het beste museum dat ze ooit hebben gezien. Ze mochten daar met een simulator auto rijden en een politieinval doen waarbij ze moesten schieten. Mieke is meer de kunstzinnige toer opgegaan en is het Art Museum gaan vereren met een bezoek. Ook Mie was in de wolken met wat ze had gezien.
Daarna zijn we nog samen naar het Space en Air museum geweest. De dag hebben we besloten met een BBQ – vooral Berre is zeer bedreven in het roosteren van March mellows. Nog even gaan zwemmen en nu onder de wol.
Morgen omstreeks 1400 uur proberen we terug met Skype België te bereiken.