Lange dagen (19 augustus)

Door Sabine & Jeroen Canada 2009 - 20-08-2009 06:58 We zijn net aangekomen in Jackson en hebben heerlijk Italiaans gegeten en ja dan nu dus toch nog even een bericht. We hebben hele lange dagen gemaakt in Yellowstone. We moesten wel, want op de dag dat we aankwamen werd er net een stuk van de weg afgezet vanwege wegwerkzaamheden. Dit voor de rest van het seizoen. Helaas hield dit in dat wij helemaal om moesten rijden om bij Mammoth Hot Spring te komen. We hebben gisteren een hele lange dag gemaakt, maar we hebben heel veel moois gezien.
De eeste dag in Yellowstone zijn we vooral bij de thermische bronnen geweest, natuurlijk Old Faithfull en alles eromheen en ja dat is heel veel. We hebben ook met een Ranger (gids) een wandeling van een uur gemaakt. Die leggen echt heel goed en veel uit over wat je ziet en hoe het zo komt. We hebben vol verbazing gekeken. We konden in ons boekje (had ik meegenomen van vorige keer dat ik er was) opzoeken wanneer en hoe vaak een geiser afgaat. We hebben heel veel geluk deze vakantie... we hebben echt heel veel ook onregelmatig afgaande geisers omhoog zien spuiten. Ook de stank was redelijk te doen. We hebben ook de eerste dag een lange dag Yellowstone gedaan. We waren heel blij al bison gezien te hebben en nu konden we eraan toevoegen een Bald Eagle (je weet wel symbool van USA). Het was wel een jonkie die net het nest uit vliegt en regelmatig terugkeert naar het nest. Daarnaast ook een Osprey in vlucht en biddend gefotograafeerd.
De tweede dag zijn we dus naar Mammoth gegaan. we moesten flink omrijden en zijn toen langs Mud Vulcano gegaan. Daar stinkt het wel gigantisch... Ook wel een beetje eng, want we moesten heel dicht langs een bison lopen en die kunnen heel gevaarlijk zijn. er wordt ook constant voor gewaarschuwd, want ze lijken zo lief. Het zijn net grote koeien! Gelukkig lag deze, dus durfden we het aan.
Heel stoer natuurlijk foto's gemaakt. Maar waren we eerst blij 1 bison te zien onderweg naar Yellowstone Canyon konden we ze wel schieten. We reden langs een door een hele kudde! En als die beesten in hun hoofd hebben om op de weg te gaan staan en jij kan er niet langs heb je gewoon pech. Je mag niet toeteren en moet rustig afwachten. Je wit ze ook niet boos meemaken, dus blijf je rustig... in de auto (niet iedereen doet dat trouwens), maar wij wel. Liever save then sorry!
De Canyon is ook indrukwekkend, maar Mammoth was toch wel toppertje.
Vandaag zijn we nog bij wat geisers gaan kijken onderweg naar Grand Teton. Ook hier hadden we mazzel. De Great Fountian Geyser was aan het ontploffen. Deze gaat hoog en met interval, dus je denkt het is over en dan boem gaat ie weer. We hebben nog een wandeling gemaakt in het bos van Yellowstone. Was wel ok.
In Grand Teton hebben we info gehaald en wandeling voor morgen gepland en onderweg naar ons hotel, kwamen we vlak langs een Grizzly. Dit komt niet vaak voor dat ie zo dicht langs de weg zitten, maar deze zat er al een paar dagen , want die was aan het eten aan een karkas van een elk. Waarschijnlijk achtergelaten door wolven.
Dus nu hebben we 2 grizzly's, heel veel bison, elk en herten, eekhoorns, marmotten en orca's  enz. gezien. Morgen gaan we voor de MOOSE!!!
Het gaat hier dus erg goed!