Grizzly Country at Jasper (12 augustus)

Door Sabine & Jeroen Canada 2009 - 13-08-2009 01:52 Hi,

We zijn nu onze tweede dag in Jasper. Gisteren zijn we vertrokken uit Clearwater bij Wells Grey Park. We zijn daar lekker vroeg in de morgen gaan wandelen naar een waterval. Een wandeltocht van ongeveer twee uur. De autorit naar Jasper was een vrij lange, dus waren we blij dat we onze beentjes gestrekt hadden. Omdat we lekker vroeg waren gaan wandelen was het er erg rustig. Het was ook heel mooi, vooral omdat je helemaal onderaan de waterval kon komen.
In Jasper zijn we gelijk info gaan halen over wandelingen. Vervolgens zijn we naar Maligne Canyon gegaan. Daar was het wel druk, maar ook zeer indrukwekkend. Het water had daar een hele diepe canyon gemaakt en we konden met bruggetjes en een paadje erlangs lopen. Ondanks de drukte en de regen aan het einde van de wandeling, was het goed dat we die gedaan hadden.
We hebben 's avonds heerlijk Steak gegeten van een Alberta rund! En natuurlijk wijntje erbij!!!
Vanmorgen vroeg op en met broodjes op pad. We hadden een wandeltocht uitgezocht, eigenlijk was die aanbevolen, maar dan moesten we lekker er vroeg heen, want dan kon je de auto nog kwijt en was het er niet toeristisch druk. We zijn naar Edith Cavell Mt. gegaan. Eerst hebben we een looptrail gedaan naar de gletsjer. We konden zelfs helemaal in z'n icecave komen. We zagen daar ook echt ijs van de gletsjer afkomen. We stonden gelukkig op genoeg afstand, maar het maakte enorm veel lawaai!
Daarna zijn we de meadows opgegaan. Door de alpine forrest naar een hoogte van 2200+ meter hoogte. We gingen het laatste stuk niet zo snel, maar waren blij boven te zijn. Het was niet super druk, maar een paar mensen die daar stonden hadden achter ons op de trail een Grizzly gespot. Wij konden toen vanaf boven de Grizzly ook heel goed zien. Vanwege de Grizzly Bear konden we niet weer gelijk terug naar beneden, maar moesten een tijd wachten. Het was daar best fris. We zijn toen we de beer niet meer zagen, maar wel een idee hadden waar hij was de weg naar beneden gaan lopen. We hebben het rustig en voorzichtig gedaan. We waren al dicht genoeg bij de beer geweest. En je wilt ze niet kwaad maken... Gelukkig zijn we heelhuids bij de auto aangekomen.
Vervolgens zijn we naar Athabasca Fall en Sunwahpta Fall gegaan. Daar een beetje in de massa rondgelopen. Wel super watervallen, maar na ons avontuur haalde dit het er niet bij!
We hebben het echt super!
We hebben naast de Grizzly ook nog andere wilde dieren gespot, maar die zijn wat minder gevaarlijk, zoals marmots, pike en eekhoorns in allerlei soorten.
Naast de gletsjes afbrokkelen en de beer en alle andere wonderlijke dingen, hebben we vandaag een topdag gehad!