de nationale parken, zonder enige verbinding met de rest van de wereld

Door Henriette & Dominique - 23-08-2009 03:02

Hoi,

Na een paar dagen radiostilte laten we weer iets van ons horen. Het is hier echt adembenemend mooi. De schoonheid beschrijven is al moeilijk. We hebben dinsdag de camper opgehaald. We rijden in een minivrachtauto van ruim 5 jaar oud met ruim 120.000 km op de teller. Het rijdt erg soepel. Dominique zit als een soort Henk Wijngaard achter het stuur en Henriette zit met de voeten op het dashboard onderuit de kaart te lezen en de bezienswaardigheden op te zoeken. Van die laatste categorie zijn er hier heel erg veel. Vanaf dinsdag hebben we de volgende route gereden (voor als je het na wilt kijken), Vancouver, Hope, Kelowna, Revelstoke, Kootenay nationaal park en nu zitten we in Banff nationaal Park. Hier is echter geen internet dus als jullie dit lezen zitten we vermoedelijk al weer elders in de Rocky Mountains.

We hebben al een beer gezien (die stak de weg over voor ons), meerdere herten (of elanden), vandaag een coyote en al heel veel eekhoorntjes. Vanmorgen kwam er eentje bij ons kijken of hij nog mee kon ontbijten…….

Maar zoals we net al hebben geschreven. Het is hier werkelijk fantastisch mooi. Werkelijk ongerepte natuur en daarbij ook het besef dat we als mens maar nietig zijn in de natuur om ons heen. Vandaag (zondag) kwamen we aan in Banff en hebben we een wandeling gemaakt van ruim 2 uur. Daar hebben we ons wel ietwat op verkeken wat we waren echt total/loss toen we terug kwamen. Onderweg hebben we een beer horen brullen……….best wel eng…..

Morgen gaan we naar Yoho nationaal park. Daar blijven we 2 dagen en gaan we ook vermoedelijk iets actiefs doen op het water (kano of raften). Vandaag ook nog 2 vliegvissers aan het werk gezien die een forel vingen……

Inmiddels is het zaterdag de 22e geworden. De verjaardag van de moeder van Dominique (81!!!) hebben we gevierd op een ranch. We hebben een paar dagen niets van ons laten horen want we zijn verstoten geweest van elke vorm van communicatie. Internet en mobiele telefoon hebben we een week niet kunnen gebruiken want er was nergens bereik. Het kan dus gewoon…….

Mensen, mensen wat is het hier mooi. De Rocky Mountains hebben we de afgelopen week doorkruist en die zijn werkelijk onvoorstelbaar prachtig. De VN hebben deze bergen op de lijst van het beschermde erfgoed gezet en dat is goed voor te stellen. Het is gewoon moeilijk om te beschrijven hoe mooi alles is. We zijn vanuit Banff naar Yoho gegaan en vervolgens naar Jasper. Alle wilde dieren die we hebben willen zien, hebben we gezien. In Lake Louise zagen we een bruine beer en een grizzly beer. Verder heeft Henriette bij de wc bezoek gehad van een Eland……..

Nu zijn we op de weg terug naar Vancouver om woensdag weer het vliegtuig te pakken naar NL. Daarvoor gaan we gelukkig nog wel naar Whistler en naar Tsawassen. Dan zit deze reis erop, jammer genoeg.

In Whistler blijven we 2 dagen, met vermoedelijk een goede verbinding met het Internet. Daar gaan we proberen ook weer wat foto´s te plaatsen. Zoals we al schreven, het is gewoon moeilijk om te zeggen hoe mooi het hier is, wellicht dat de foto´s beter beeld geven van dit magnifieke land.

O ja, vandaag hebben we in een boot gezeten op een heel mooi meer op jacht naar forellen. Henriette heeft lekker in de zon gelegen en Dominique heeft met heerlijke dikke pieren geprobeerd een forel te vangen. Dat is helaas niet gelukt, dus daarom moeten we nu nasi gaan koken……….

We hebben wel heel veel geroeid vandaag, dus met de conditie voor het nieuwe seizoen zit het wel goed Rich!!!!!!!!

We merken nu ook dat we eigenlijk zoveel te vertellen hebben, dat het moeilijk is er enige lijn in aan te brengen. Dat komt hopelijk thuis wel weer.

Zodra er weer een gelegenheid is om het Internet op te gaan, dan gaan we proberen foto´s te plaatsen……