Miami, zonnig, druk en vooral relaxed

Door Mariska & Brend - 31-07-2009 05:32 Hoi Allemaal,

We zijn er, onze eind bestemming! Vanmorgen vroeg dus om kwart over 4 opgestaan om rond 5 uur te vertrekken richting Miami. Geen kip op de weg natuurlijk dus lekker door rijden zo vroeg. Alleen bij Miami zelf werd het druk maar dat was ook wel logisch. Tegen half 9 reden we in de buurt van het vliegveld van Miami en zaten dus precies in de ochtend spits.

Mooi op tijd hebben we de auto ingeleverd wat ook erg gemakkelijk ging. Het autoverhuur bedrijf stond goed aangegeven. Je rijdt hun terrein op. Je parkeert je auto achter de andere auto's die net zijn terug gebracht. Er komen 2 mensen aan lopen. Even de kilometer stand op nemen, even een rondje om de auto en we krijgen de definitieve rekening. Kwijt waren we de auto. Het was zeker een hele fijne auto en het is jammer dat we hem in moesten leveren maar langzaam komt aan alles een einde. Gelukkig waren ze bereid om even een taxi te bellen voor ons en binnen 10 minuten na aankomst waren we op weg naar Miami South Beach!!!

De tijd is aangebroken om lekker bij te komen, lekker aan het strand te liggen, lekker nergens heen te moeten en 's avonds lekker lang aan de cocktails te gaan. Of zoals een bekend liedje het beschrijft:

Party in the city where the heat is on.
All night on the beach til the break of dawn
Welcome to miami (bienvenido a miami)
Bouncin' in the club where the heat is on
All night on the beach til the break of dawn.
I'm going to miami, welcome to miami

Rond een uurtje of 10 waren we al bij het hotel en konden helaas nog niet inchecken. We hebben de koffers afgegeven aan een hotel medewerker en vertrokken rochting DE boulevard van south beach, ocean drive. De ligging van het hotel is ideaal. 2x rollen en we lopen over de boulevard:

Op de boulevard zelf was het nog niet zo druk. Zelfs een aantal barretjes en restaurantjes waren nog dicht. Blijkbaar gaat alles hier laat open en 's avonds laat pas weer dicht.

Het was ook echt heel warm hier vandaag. We hoorden zelfs de mensen uit Miami een beetje klagen over de hitte.

Na een stukje over de boulevard te hebben gelopen werd het ook wel eens tijd dat we eindelijk de zee en het strand konden zien. Voor het eerst deze vakantie:

Na het wandelen over het strand was het nog lang geen tijd om in te checken dus hebben we even lekker een fruit salade gegeten op de boulevard, zijn we nog even kort wezen shoppen en heeft Brend een nieuwe zonnebril gekocht.

Rond half 1 mochten we op onze kamer en zijn we hier niet meer af geweest totdat er op onze deur werd geklopt! Quinta en Andreas waren ook weer gearriveerd en de groep is dus weer compleet. Zo kunnen we de vakantie met zijn vieren goed gaan afsluiten. Helemaal top!

's Avonds even gegeten aan de boulevard en nog even een cocktailtje bij het hotel en de dag zit er weer op. Morgen wordt een echte strand dag en 's avonds misschien wel lekker stappen hier in een club. We maken er nog 5 mooie maar relaxte dagen van! We houden jullie op de hoogte.