1e hele dag in New York

Door Mariska & Brend - 18-07-2009 04:37 Hoi allemaal,

Hier is het nu 22:00 uur en onze eerste hele dag New York zit er op. Het was echt een top dag. Hij begon alleen wel erg vroeg. We zaten nog niet helemaal in het amerikaanse ritme waardoor wij al om half 5 vanmorgen klaar wakker waren. Op zich niet zo heel erg we waren wakker en konden mooi van de gelegenheid gebruik maken om even rond te bellen over Mariske haar koffer. We hebben gebeld met de klm in nederland en de koffer bleek echt in Amsterdam te staan en  zou vandaag met de vlucht mee gaan naar New York. Om maar meteen naar het einde van de dag te gaan: de koffer is nu nog steeds niet hier. Hij is al wel in New York maar het is wachten op het moment dat ze hem bij het hotel afleveren. Dit zal tussen 23:00 uur en 02:00 uur zijn. Maar goed, positief: We've got him ;-)!

Terug naar de dag. Om half 8 vanmorgen stond iedereen kant en klaar in de lobby beneden. Eerst maar eens wat eten. We hebben lekker ontbeten bij de dunkin donuts (ofzoiets). Prima gegeten!!

Omdat we nog vroeg waren leek het ons slim om direct naar het eimpire state building te gaan in de hoop dat het nog niet zo druk zou zijn. Het was inderdaad nog heel rustig en eenmaal op de 86e verdieping was het uitzicht echt fantastisch:

Eenmaal van het E.S. building af zijn we gaan lopen, heeeeel veel gaan lopen. Vanaf het E.S. building richting het financial district, langs ground zero, over broadway, over 5th ave, door washinton square park (alle in willekeurige volgorde) om te eindigen op de plek waar de ferry naar het vrijheidsbeeld vaart:

We zijn de ferry nog niet op geweest want er stond een rij van dik 1,5 uur tot 2 uur, Dus hebben we besloten om morgenochtend vroeg die kant weer op te gaan met de metro om dan de drukte te omzeilen.

om half 3 waren we even terug op de hotelkamer. Even opfrissen en om half 4 gingen we weer op pad, dit keer rmeer naar het noorden, richting times square:

New York is echt een geweldige stad en echt ook ontzettend druk. Je moet hier niet komen voor de rust. We hebben in 1 dag al zoveel gezien dat we dat niet allemaal op kunnen schrijven in een kleine weblog.
Nu gaan we weer lekker slapen. Morgen dus varen naar het vrijheidsbeeld, shoppen in een outlet store, hopen dat Mariska haar koffer dan bij de lobby staat, even langs china town en 's avonds naar een musical.

Nog twee foto's om het af te leren, terwijl jullie die eens op het gemak gaan bekijken, gaan wij bijkomen en snel slapen. Tot de volgende keer!!