We zijn begonnen!!!

Door Mariska & Brend - 17-07-2009 03:58

Hoi allemaal,

We zijn er, eindelijk. Lang naar uit gegekeken en heel erg hard afgeteld en nu is het zo ver :-).
Vanmorgen om 09:30 uur waren we ongeveer op schiphol. Het inchecken ging voorspoedig en we waren snel de koffers kwijt. Dat zat lekker mee. Achter de douane nog even een uitsmijtertje gegeten en daarna richting de gate om te gaan boarden.

De vlucht vertrok netjes op tijd. Iets na half 2 zaten we in de lucht en was de reis echt begonnen. We hebben een goede vlucht gehad met weinig turbulentie. We schrokken nog wel even op 10 km hoogte toen de piloot omriep "Dames en heren, we hebben op dit moment grote problemen met ...." Het bleek gelukkig het onboard video systeem te zijn die ze even uit en aan moesten zetten.

Op tijd geland en op naar de strenge douane in de VS. Dat viel ons dit keer ontzettend mee. We waren er in principe zo door heen. Na de douane dachten we even vlug de koffers te pakken, maar dat is iets anders gelopen dan gepland. Brend zijn koffer lag netjes op de band maar Mariska haar koffer kwam maar niet. Na wat informeren blijkt op dit moment Mariska haar koffer nog in amsterdam te staan. Dat is wel flink balen. Morgen komt de koffer dan mee met de nieuwe vlucht en wordt hij netjes afgeleverd bij het hotel, als het goed gaat dit keer. Morgen even afwachten.

Na de douane richting de gele taxi's en met ongeveer 45 minuten kwamen we aan bij het hotel. Mohammed achter de receptie zag dat we geboekt stonden in een kamer met als uitzicht een hele mooie muur. Mohammed ging speciaal voor ons kijken of er geen betere kamer beschikbaar was. We konden zelfs kiezen, uitzicht  op de rivier of uitzicht op de empire state building. We gingen voor de laatste optie. Mohammed ging nog even door met aangeven dat hij dat speciaal voor ons deed. We mochten dan ook vooral zijn naam niet vergeten en als er problemen waren mochten we bij hem langs komen. Nog 1x zijn naam dus: Mohammed ;-). Hij heeft zijn belofte meer dan waar gemaakt. We zitten op de 26e verdieping en hebben voor new yorkse begrippen een perfect uitzicht op de empire state building en op de chryseler building.

Na het inchecken zijn we nog even vlug Macy's in geschoten om wat kleren te kopen voor Mariska om aan te doen morgen. Het is lekker weer hier (26 graden) en geen weer voor de lange broek die ze aan had. Na 1,5 uur shoppen terug naar het hotel om te kijken of we Quinta en Andreas konden vinden. Aangekomen op de kamer hadde ze een voicemail achter gelaten. Direct even bij hun op bezoek om hun kamer te zien en andersom.  Met zijn 4-en nog even mcDonalds gegeten op onze kamer en even gezellig bij gepraat over hun eerste dag hier.

In Nederland is het nu 03:45 uur. Hier is het nu 21:45 uur. We zijn goed moe nu en gaan lekker slapen. Morgen hebben we om half 8 in de lobby afgesproken en gaat het leven in new york voor ons echt beginnen!

Tot snel, tot het volgende bericht.