28-07-2009

Door Familie van Heeren - 29-07-2009 04:30
28/07
1.       Vanmorgen weer lekker bijtijds op pad gegaan, omdat we vandaag weer de tijdsgrens overschrijden. Hierdoor hebben we vandaag een uur minder te besteden.
2.       Eerst zijn we gaan tanken om vervolgens Mount Revelstoke National Park in te rijden. De highway die als enige dit park in gaat is de “Meadows in the sky highway”. Een geweldige rit naar de top van Mount Revelstoke. Onderweg naar boven een aantal keer gestopt en boven even een kilometer naar de top gelopen. Hiervandaan hadden we een fantastisch uitzicht over de “meadows” ( gevarieerde bloemen weiden boven op de berg) richting de omringende besneeuwde toppen.
3.       Na de wandeling naar de top zijn we weer terug gereden, om onze weg richting Golden te vervolgen. Bij de Rogers Pass (1330 meter) even gestopt om te kijken in het bezoekers centrum alvorens te lunchen. Tijdens de lunch gestalkt door bedelende marmotten die doorhadden dat wij te eten hadden.
4.       Na de marmotten en genoten te hebben van het uitzicht doorgereden over de Rogers Pass en naar een camping gezocht. Eerst naar de Camping Municipal Golden geweest, maar dit was alleen maar een veredelde parkeerplaats op de stoep. Dus maar doorgereden naar de Whispering Spruce Campground. Hier een mooie plek gevonden om de nacht door te brengen.
5.       Op de camping gevraagd hoe we bij de Golden Eagle Gondola konden komen om nog even boven op de top van Dogtooth Mountain (hoogte: 3433 meter) van het spectaculaire uitzicht te genieten. Bij de gondel aangekomen konden we nog met de gondel mee naar boven om foto’s te maken voor we weer snel de laatste gondel terug naar beneden pakten om niet naar beneden te hoeven lopen. Vanuit de gondel naar beneden hebben Rick, Martin en Caroline de huisbeer van het ski resort (Boo) gezien, maar hebben helaas geen foto kunnen maken door de vele bomen die er stonden.
6.       Vanavond eten en morgen verder naar Radium en de Radium Hotsprings.