Weer thuis

Door Canada-reis familie Lemmers - 04-08-2009 11:09

Het laatste verslag:

Woensdagmorgen richting Niagara gereden. Eerst een bezoek gebracht aan het in het zuidelijkste puntje van het Niagara Peninsula gelegen Fort Erie daarna via Port Colborne (langste sluizen ter wereld) naar de camping in Niagara Falls.
Donderdagmorgen met de camper naar het sfeervolle maar zeer toeristische Niagara on the lake.  Hier hebben we fietsen gehuurd en zijn we na bezoek aan het stadje gefietst over de Niagara Parkway. Een prachtig fietspad met fraaie vergezichten over de rivier en de wijngaarden.
Vrijdagmorgen met de camper naar "the falls".
Vrijdagavond terug bij de familie, camper uitgepakt en opgeruimd.
Zaterdagmorgen camper teruggebracht, MaryJane heeft Hans en mij nog downtown Toronto afgezet. Waarwij samen (jongens wilden alleen nog maar chillen) nog door de wijken Yorkville, Chinatown, Queenspark en Kensington hebben gewandeld. Rond 16.00 uur waren wij terug met de trein in Pickering waar de bbq bij neef Frank al was begonnen. Een gezellige middag/avond gehad met Oom Frans, Tante Jo, de neven, nichten + aanhang en kinderen. Iedereen vermaakte zich geweldig in het zwembad en in de tuin tot in de kleine uurtjes.
Zondagmorgen om 7.00 uur opgestaan voor een wandeling van 2 uur in het bos in de buurt. MaryJane gaat 3x per week 's ochtends rond 7.00 uur rennen. Op zondagmorgen alleen maar een wandeling van pakweg 2 uur. Dus met z'n drieen (+ vriendin) en hond Riley naar het bos. Hebben we de avond ervoor nog grapjes gemaakt dat we geen/nauwelijks dieren hebben gezien zie ik plotseling wat bewegen. Eerst dacht we dat het een racoon (wasbeer) was maar later bleek dat het een kyote (wilde hond) was. Voor mensen niet gevaarlijk maar voor honden wel. Dus alle drie een stok gepakt en snel doorgewandeld. We werden een tijd achtervolgd door dat enge beest welke het op een gegeven moment op een blaffen zette waardoor wij dachten dat straks de hele familie Kyote ons zou gaan aanvallen........ Gelukkig niet gebeurt. Daarna wilden wij gaan fietsen, afscheid nemen van familie maar na bezoek aan Frank kletsnat geregend en snel terug naar MJ. 's Middags nog voor zondagse soep naar Ome Frans, een bouwmarkt bezocht, met z'n allen gegeten waarna Jim ons rond 19.30 naar het vliegveld heeft gebracht. Om 23.00 uur vertrok het vliegtuig en gisteren om 12.20 uur zijn wij weer geland op Schiphol. Rond 14.30 uur thuis waar de koffie klaarstond! Na de nodige aanloop gisteravond rond 20.00 uur naar bed en vanochtend rond 9.00 uur uitgerust opgestaan.

We kijken terug op een geweldige reis!