We zijn in Amerika!!!!

Door De Rietbergjes - 22-07-2009 00:17 Hallo allemaal,

Helaas , het heeft even geduurd voordat wij weer even iets van ons konden laten horen via de digitale snelweg. Het land van de ongekende mogelijkheden is blijkbaar niet altijd zo ongekend als wij denken. Maar goed, hier volgt een verslag:

1e dag:
Op tijd (06.00uur) en voorspoedig per auto naar Brussel vertrokken. Gelukkig had Jan de parkeermogelijkheden in Brussel al tijdens een eerdere reis onderzocht met als gevolg dat wij zonder het gaspedaal los te laten naar de 4e verdieping van de parkeergarage zijn gereden. Binnen 10 minuten waren wij in de vertrekhal en stonden als een van de eerste bij de incheckbalie om daar te vernemen dat onze vlucht bijna 2 uur vertraging had.
Om 12.15 uur gingen we nu de lucht in en na 9 uur en 15 minuten maakten wij een keurige landing in Atlanta. De eerst geplande wachttijd hier van 4 uur was door de vertraging nu slechts 2 uur en nadat wij op een zeer vriendelijke wijze welkom werden geheten door een douanebeambte (Amerikanen zijn echt wel aardig) konden we direct naar de de gate rennen voor onze vlucht naar Las Vegas. Hier kwamen wij om 20.45 uur aan. Het was al donker en daarom was Las Vegas vanuit de lucht al van verre te zien.
Het tijdverschil met Nederland is 9 uur en we waren precies 24 uur onderweg.
Per taxi naar het Wild Wild West Hotel was geen probleem. De hotelkamer voor 4 personen was ons echter te krap en hebben daarom gelijk maar een 2e kamer bijgeboekt, tot volle tevredenheid van ons allen.
Na nog een drankje te hebben genuttigd zijn wij allen dodmoe maar tevreden achterover in bed gevallen.

2 dag:
Ondanks alle vermoeienissen toch op tijd opgestaan en klaar om Las Vegas te ontdekken!!! Volgens de taxichauffeur was het restaurant naast het hotel een prima gelegenheid om te ontbijten. Tot onze verbazing ontbeten ze hier met hamburgers, en aangezien wij als echte Hollanders overal snel inburgeren, smaakten de cheeseburger met Fresh Frites and the Milkshake and coffee heerlijk, tenminste volgens de jongens.
Daarna zijn we in de waanzin van Las Vegas gedoken. Volgens mij moet er toch iemand ergens een soort kortsluiting in zijn hoofd hebben gehad toen ze Las Vegas hebben bedacht.  Maar toch, het had allemaal wel wat. Het is overweldigend, enorm, overdreven, indrukwekkend. Ik denk dat dat wel de kernwoorden zijn die hierop van toepassing zijn. Ook 's avonds nog eens door de lichtmassa gelopen en het was toch ook wel mooi.

3e dag:
Per taxi vol spanning naar de camperverhuur, wat stond ons te wachten. Een mooie, bijna nieuwe glimmende RV.

Na de instructie gelijk naar de supermarket voor de boodschappen. Viel niet mee om producten in te slaan die ook in onze koelkast pasten, maar verder toch volgeladen op weg Zion National Pak. Na 4 uur rijden bereikten wij de Zion Canyon en onze camping. Onze monden hebben zeker een uur opengehangen. Wat was dit indrukwekkend mooi!!! Nog nooit zo iets gezien. Wat is dit land toch groot en wat een ruimte.

Een uur na aankomst hebben we al een bustour gemaak door de canyon en waren zeer onder de induk.

4e dag:
Laat in de ochtend vertrokken richting Bryce Canyon. Slecht 132 mijl dus geen haast. Het landschap varieerde enorm. De Bryce Canyon is vooral bekend om zijn rode rotsen. Nu net 2 uur geleden neergestreken op onze camping. Een heerlijke plek. Gelijk voor morgen een tour besproken om de gehele canyon in te gaan. Je mag hier namelijk zelf niet rijden.

Boodschapjes gedaan en nu zit ik lekker naast onze camper dit bericht te tikken. Jongens zitten in de camper, die natuurlijk is uitgerust met TV en dvd-speler een film te kijken. Jan zit andere camperbestuurders gade te slaan en commentaar te geven op hun manouvres, die volgens hem veel beter kunnen.
Kortom, we genieten!!! Het is super!! En als we dan bedenken wat we allemaal nog gaan zien, dan duizelt het mij.

Ik zal snel weer eens een stukje tikken.