Dag 3: 8 juli

Door Familie Ootes - 11-07-2009 04:33

Weer op tijd wakker, toch nog in een ander ritme. Na het ontbijt op pad. Rustig gereden, want we hadden alle tijd. Onderweg even de weg af, naar het stadje Williams. Een klein, typisch Amerikaans, prachtig gelegen, stadje.

Hier een stukje gereden en genoten van de mooie uitzichten en typisch Amerikaanse bouwstijl. En vergeet vooral de vlag niet!!!!Op een gegeven moment weer omgedraaid en onze route naar camping Mather Campground in de Grand Canyon, weer opgepakt.

Na het betalen van de entree ($25,-) was onze eerste stop Mather Point. Daar aangekomen moesten we de camper kwijt tussen de honderden andere auto’s en campers, maar uiteindelijk toch een plekje kunnen vinden. We stapten uit en werden getrakteerd op één van de prachtigste uitzichten van de hele wereld, de Grand Canyon.

Het is niet te beschrijven wat je dan ziet, zo mooi. We bleven maar foto’s maken, van alle hoeken van die enorme Canyon. We liepen de route langs de South Rim. Na een prachtige, maar warme wandeling, zijn we gaan inchecken en hebben we onze campingsite opgezocht. De site zelf was heel simpel, geen water en elektriciteit, dus moesten we zuinig aan doen. Wel een mooie plekje, midden in het bos en lekker rustig.

Eerst wat gegeten en even een uurtje geslapen. Zelfs de kinderen vielen in slaap, ook vermoeid van de reis en alle indrukken.

Na ons tukkie zijn we in de (gratis) shuttelbus gestapt en hebben we een hele rondtour gemaakt. De bussen stoppen regelmatig en rijden over het hele park heen. Als je iets gezien hebt, stap je gewoon weer op de volgende bus.

Rond 18.00 uur waren we terug in de camper en heeft Marjon, voor het eerst, gekookt op het pietepeuterige 3-pitsgasfornuis. Toch nog een fatsoenlijke maaltijd op tafel gekregen. Tijdens het eten kregen we bezoek van 3 herten, die rondom onze camper liepen en de blaadjes van de bomen aten. We keken onze ogen uit, wat uniek om mee te maken.

Vroeg weer ons bedje opgezocht, want morgen willen we een wandeltocht maken en dan moeten we er vroeg uit.