Woensdag 17 juni 2009

Door John en Janneke van Rooijen - 18-06-2009 15:55 Vandaag stond de rit van Revelstoke naar Banff op de planning. Deze rit van 300 km kun je in een uur of 4-5 doen, maar aangezien je onderweg nogal wat interessant dingen tegen komt, hebben we er de hele dag voor uitgetrokken en zijn vroeg vertrokken.
We hebben ontbeten in het hotel en zijn gaan rijden. Al snel kwamen we aan bij onze eerste stop. Daar wilden we een korte wandeling doen van 500 mtr dwars tussen een bos door met 500 jaar oude Ceder bomen. Dit is de Giant Ceder Walk en was erg leuk en mooi. We liepen daar als enige op de vroege ochtend, heel speciaal.
Daarna zijn we door Glacier National Park gereden. Hier zijn we niet echt gestopt, maar was wel fantastisch om te zien al die gletsjers in die bergen rondom je. Ook door alle smeltwater veel snelstromende beekjes en riviertjes en watervalletjes.
Van daaruit gingen we naar Yoho National Park waar we de auto hebben geparkeerd en een wandeling van 2.5 km heen en 2,5 km terug hebben gemaakt om bij een fantastische waterval te gaan kijken; Wapta Falls. Deze waterval van ik schat een meter of 50 breed dendert daar echt naar beneden. Ook de tocht er naartoe was leuk. Wandelend door de bossen over smalle paden met overal boomwortels uit de grond. Is een aanrader.
De volgende stop die we wilden maken was bij de Takkakaw Falls. Daar stond ons echter een teleurstelling te wachten want de weg naar deze hoogste waterval in deze omgeving was halverwege afgesloten. Wel was het mooi om de plek te zien waar 2 snelstromende beken bij elkaar komen. Wat een watergeweld, en waar komt het allemaal vandaan. Maar goed, de Takkakaw Falls niet gezien.
Dit gaf ons wat tijd over om nog een stop te maken onderweg, namelijk bij Lake Louise. Wat een prachtig meer met zijn heldergroene water en bergen eromheen. Met name het aanzicht van recht ervoor met een bijna compleet besneeuwde berg op de achtergrond is geweldig. Daar hebben nog nog even rondgelopen en zijn daarna richting ons hotel in Banff gegaan, waar we om 19.00 uur aankwamen. Dit hotel, Brewster Mountain Lodge ( www.brewstermountainlodge.com ) is ons verblijf voor de komende 2 nachten. Het hotel ligt midden in het stadje en we zijn dan ook 's avonds de stad in gegaan en hebben daar in een goed restaurantje heerlijk gegeten. Daarna nog even rondgelopen in dit leuke stadje en rond 22.00 uur naar de kamer gegaan.