Campbell river en Tofino

Door ine eulenpesch - 26-06-2009 06:55 Gisterenmorgen zijn we naar het museum geweest vanwege het slechte wseder. Hier werd de geschiedenis van de Indianen en de eerste pioniers verteld. Er kwamen ook nog zo'n 200 afgestudeerden foto's maken in het museum vanwege het slechte weer. De jongens en meisjes waren allemaal in galakledinbg. Leuk om zien, behalve Gunter die vond dat niet zo interessant. In Campbell River zaten veel witkop zeearenden. Vanwege het slechte weer hebben wse in Campbell River maar alvast geshopt. Ze hebben in Canada alles groot, de winkels, de bossen, de bomen, de meren enz. enz. alles is big.
Vanmorgen, 25 juni zijn we opo weg gegaan naar Tofino. Daarvoor moesten we het eiland dwars oversteken. Tofino ligt nl aan de Pacific. Onderweg kwamen we door een National park waarin een oerbos was. Hier hebben we bomen gezien van wel 800 - 1000 jaar oud met een omtrekvan zo'n 15 meter. Deze bomen waaren voornamelikjk Rode Ceders en de nationale Marple tree. Aangekomen in Tofino hebben we maar meteen een boottocht voor morgen geboekt, dan gaan we op een erg klein bootje op zoek naar walvissen en zeerobben. Het hotel is een klasse minder dan gewend, maar ja we moeten het er maar mee doen.
Als we dan morgen walvissen vinden is alles weer goed. ik plaats hier een foto van de bomen in het oerbos bij en een foto van een totempaal. We zitten nl in echt indianengebied.