dag 11 t/m 13

Door Jaap & Sarah - 21-06-2009 06:21

Er zitten weer een paar dagen op, nog even en we gaan me de boot over naar Vancouver eiland.
Wells Gray Park was een park met vele mooie watervallen, de mooiste waterval was Dawson Falls.
Het  water raast echt naar beneden, je vraagt je af waar het vandaan komt, en of het ooit stopt!

We hebben ook nu weer een trail gelopen van één uur, we hebben deze niet geheel uit kunnen lopen want het begon te regen en omweren dus zijn we omgekeerd.
Bij het binnen rijden van het park werden we verrast door een hert, ook bij het uit rijden werden we verrast. We hebben onze derde beer gezien, en deze op nog geen 3 meter van de auto.
Hij was heerlijk aan het eten.

We hebben overnacht op een kleine camping, daar hebben we savond een homecook meal gegeten en voor/hoofd/nagerecht voor maar €10.00. het waren leuke en spontane mensen, ze hebben ons nog wat tips gegeven voor onderweg. Het weer laat ons deze dagen een beetje in de steek, we hebben veel regen en omweer, het zal wel door de bergen komen. We hopen dat het weer richting Vancouver eiland weer beter wordt.
De volgende dag zijn we op weg gegaan naar Lillooet, onder weg zien we veel Ranches. Want we rijden van de hoofdweg af op en binnen weg. We komen in Cache Creek aan en daar bezoeken we Hat Creek Ranch. Deze Ranch heeft nog autentieke kamers waar vroeger de postkoets stopten voor overnachting, en of rust. Ook hadden ze daar een plek waar ze over de indianen vertelden, hoe deze leefde met voor beelden van hun behuizing in de zomer en de winter.
Daarna zijn we door gereden voor onze overnachting in Lillooet.

Zaterdag 20-6 rijden we de  Sea to Sky Way tot aan Whistler, in deze stad worden in 2010 de Olympisch winterspelen gehouden. De weg er naar toe is echt spektaculer, het is erg steil naar boven en naar beneden wel 15%. Ook zijn er bruggen waar maar één auto gelijk over kan. Deze weg is erg groen en ook op deze weg komen we een beer tegen [nummer 4]. En dan te bedenken dat wij dachten dat we er geen een zouden zien. Nu weer op naar de volgende dagen.