11 mei 2010. Van Death Valley naar Mono Lake 249 mijl.

Door Hans en Truus - 20-06-2010 13:04 Gisteren was het te warm om te wandelen in Death Valley. Maar vanmorgen vroeg (06.00 uur), toen we de Golden Canyon Trail gingen lopen, was het een aangenaam temperatuurtje. We waren de eersten op de parking en wat ons opviel was de "afwezigheid van geluid". Geen geluid van een auto, vogel of wind. Niets van dit. Volkomen stilte!! Niet te bevatten. Voor mooie foto's kun je deze wandeling beter aan het eind van de middag (na 18.00 uur) plannen omdat dan de rotsen goudkleurig oplichten. Na deze wandeling vertrokken we richting Stovepipe Wells waar we koffie gedronken hebben en een wandeling maakten naar de "Zandduinen". Hier wel mooie foto's kunnen maken. (zie onder)

Nog even terugkomen op Death Valley. Eerst wilden wij dit park niet in onze route opnemen. Maar achteraf zijn we blij dat we dit toch gedaan hebben want het is met niets vergelijkbaar. Je moet het gezien hebben om een volledig beeld te hebben van California. Ook de Highway 190 heeft een grote indruk achtergelaten. Wat een natuur! Door de vele stops onderweg kwamen we pas laat in onze volgende bestemming Mono Lake aan. Het weer in Mono Lake was totaal anders dan in DV. Van 35 C naar 15 C! Direct maar de enige camping opgezocht  (maar voor 30% bezet) en nog een uurtje buiten kunnen zitten (uit de wind). Truus zou deze avond voor het eten zorgen en ik zou het logboek (wat jullie nu lezen) bijwerken. Om 19.00 uur gingen we aan tafel en de dagschotel luidde "macaroni met pikante saus". Ik weet niet precies wat Truus in die saus gestopt heeft maar je kunt bij haar eens informeren naar dit bijzondere recept. We hebben er wel veel om moeten lachen. Het was nl. alleen te eten in combinatie met gezoete yoghurt en komkommer met suiker. Een niet alledaagse combinatie. Wat over was hebben we nog aan de buren gegeven (nooit meer iets van gehoord :-) ). De volgende morgen weer vroeg op pad naar onze volgende bestemming. We wisten dat de Tioga pass dicht was, maar dat de Sonora pass ook nog gesloten zou zijn was niet ingecalculeerd in ons reisschema. Dit betekent dat we de HW 88 moeten nemen en dat is toch een behoorlijk stuk omrijden. Het biedt overigens wel de mogelijk om dan een overnachting te plannen bij Lake Tahoe. Een Meer wat eerst ook op ons verlanglijstje stond maar dat we geschrapt hadden. We zijn er nog niet uit wat we doen. Lake Tahoe bezoeken of het oorspronkelijk reisschema volgen. Maar daarover lees je morgen meer.
O ja, het kaarten weer opgepakt en de stand is nu 5-4 voor de baas. (Hans voor alle duidelijkheid)