Santa Barbara, Redondo Beach, Einde rondreis

Door Elly en Coen - 15-04-2009 21:59 Hallo allemaal,

Na het ontbijt de auto weer ingepakt. Het weer lijkt goed te worden. Strak blauwe lucht met een zacht briesje uit het noord-westen.
We weten nog niet of we in Morro Bay of in Santa Barbara zullen overnachten. Naar Santa Barbara is het nog een stuk rijden. Over de Interstate Highway zal het wel een stuk sneller rijden, maar uiteraard lang zo mooi niet.
Dus daar hoeven we niet al te lang over nadenken. We gaan weer voor de Hwy 1. Of liever gezegd de kustweg met de grote hoeveelheid bochten en mooie plekken en uitzichten.

Na een poosje rijden even behoefte aan een rustpunt. We zien rechts van de weg, dus aan de zeezijde een parkeerplaats, waar veel auto's staan. Er stonden ook vele mensen te kijken naar het strand, dus wij er naar toe.
Op het strand liggen duizenden zee-olifanten, verdeeld over twee stranden. Je kon er vlak bij komen. Het waren allemaal vrouwtjes. En een ruzie dat ze af en toe hadden. Geeft wel meer leven in de brouwerij.
Hier zijn we een poosje gebleven om te kijken. De wind was wel fris, maar daarvoor hadden we een jas meegenomen.

De verdere reis was prachtig. Wat een mooie weg om te rijden. En wat een schitterende uitzichten over zee. Inderdaad een van de mooiste wegen, die wij tijdens onze reis gereden hebben.
Toch schoten we aardig op en vlak voor Morro Bay, besloten we om toch maar door te rijden naar Santa Barbara.
Onderweg nog diverse malen gestopt.
Tegen 17.00 uur komen we in Santa Barbara aan. We hadden de avond ervoor een drietal overnachtingsadressen opgezocht. De eerste twee zagen er verwaarloosd uit. De laatste ziet er fris en netjes uit, dus beluiten we deze te nemen.
Krijgen een rustige kamer. Gaan nog even bij het zwembad liggen in de zon.
Tegen de tijd dat het donker begint te worden, beginnen we beiden de vermoeidheid te voelen van onze rondreis. Hadden het plan om op internet te gaan, maar daar hadden we de puf niet meer voor.

De volgende morgen, maandag dus, beginnen we aan onze laatste trip.
Eerst nog even Santa Barbara in. De auto op een parkeerplaats bij de pier neer gezet.
Hier moesten we wel voor betalen en dat gebeurde niet door middel van een parkeermeter, maar door een groot bord. Het terrein was voorzien van een heleboel parkeervakken. Wij hadden parkeervak 23. We moesten nu naar dat grote bord gaan. Hier waren een heleboel gleuven met nummers. Het kostte 4 dollar. We moesten de briefjes zo vouwen, dat ze in de gleuf pasten. Nadat we 4 briefjes erin hadden gefrommeld, konden we gaan lopen.
Eerst met de elektrische shuttle het plaatsje in. Vanaf het eindpunt terug gelopen tot aan de pier. Toen de pier op. Hier zagen we een groot aantal pelikanen op een strandje zitten. Uiteraard kon je daar niet komen. Slimme vogels!
Op het dak van een van de gebouwtjes op de pier zaten toch nog drie pelikanen. Snel een paar foto's gemaakt.

Na een paar uur zijn we weer naar de auto gelopen en begonnen aan het laatste eind rijden.
Uiteraard onderweg mooie vergezichten. En vlak voor Santa Monica reden we langs een marine vliegveld. Hier stonden een paar straaljagers bij de poort, waaronder een F-18 Hornet en een Phantom. Weldra kwamen we in de drukte van Los Angeles. De weg door Los Angeles naar Redondo Beach hadden we al eens eerder gereden, dus dat viel mee.

We vonden met behulp van Tom snel het huis waar wij de Bed & Breakfast besproken hadden. Uiteraard een eigen kamer met douche. Hadden een eigen deur naar de tuin, zodat we niet steeds via de voordeur naar binnen moesten gaan. Heerlijke rustige buurt.
Nou dat was dan de laatste reis.
De komende dagen gaan we zoveel als mogelijk genieten van de zon en het strand.
In de avond nog een wandeling gemaakt naar het strand. Het is ongeveer 13 minuten lopen.

Dinsdag de foto's bekeken en op de stick gezet. In de middag naar Los Angeles gereden. Vlak voordat we bij een eetgelegenheid waren, begon er een lampje te branden op het dashbord van de auto.
Na het eten even gekeken wat het lampje betekende. Nou dat was niet goed.
We waren ongeveer 1 mijl verwijderd van Alamo autoverhuur. Daar naartoe gereden en men zei ons dat we met deze auto niet verder mochten rijden en dat we een andere moesten uitzoeken.
Kortom een klein uurtje later reden we in een andere auto weer terug naar Redonde Beach. Het was nu een Chrysler. Met de andere auto, Dodge, hadden we precies 3501 mijlen gereden!

We zullen nu niet meer om de andere dag een berichtje maken. We gaan het rustig aan doen en kleine uitstapjes maken in de direkte omgeving.
Mischien nog een klein overzicht tegen de tijd dat we weer terug moeten naar Nederland.
Het weer begint hier wel beter te worden,maar het is nu nog maar 16 graden. Dus koud. Maar het zou elke dag wat warmer worden( naar de 24 graden).
We zagen op internet dat het weer in Nederland erg mooi is.
Dus geniet er maar lekker van. Nu kan het nog. Je weet maar nooit.

Hartelijke groetjes van ons uit Amerika,