Bryce Canyon

Door Elly en Coen - 01-04-2009 05:36

En verder gaan we weer. Tijdens het ontbijt, vlak voor vetrek, hoorden dat er aan het eind van de vorige dag twee bomen omgewaaid waren door de storm op de plaats waar wij bij het postkantoor vroegen waar ons hotel was. Dit was in jaren niet gebeurd.

Onze route naar Bryce over de Hwy 12 begon al bij de uitrit van het hotel. Het was een prachtige route. Langzaam stegen we. In een boek hadden we gelezen dat deze route op een bepaalde plek erg gevaarlijk was, maar toch goed te doen.
Het ene moment reden we door bossen en op een ander moment over een vlakte met prachtige uitzichten.
Op een gegeven moment reden we weer door een bos en zagen we aan de rechter kant van de weg een aantal Mule-deers staan. Ze bleven rustig staan om zich op de foto te laten zetten.
En toen kwam het gevaarlijke deel.
Je moet je voorstellen een bergrug van ongeveer 5 km lang. De Amerikanen hebben daar kans gezien een weg over aan te leggen met hier en daar zelfs een kleine parkeerplaats. Aan weerszijden van de auto keek je ongeveer 1000 meter omlaag. Je moet er niet aan denken om daar van de weg te raken.
Ook de rest van de weg tot aan Bryce was schitterend.
Het hotel waar we kwamen leek wel een dorp. Diverse gebouwen.
We vroegen om een kamer met meerzicht en zowaar we kregen deze ook nog. Plaats zat.
Omdat we op tijd waren hebben we nog een paar uitzichtpunten bekeken.
Het was weer een ander soort rotsen. En het was ijskoud met een harde wind.

De volgende ochtend hebben we eerst bij de Rangers de film van het park bekeken en zijn daarna op pad gegaan.
Eerst naar het verst gelegen punt en daarna via diverse uitzichtpunten weer terug.
Onderweg diverse soorten vogels gezien en gehoord. Prachtig.
De rotsen hier zijn heel apart en je moet ze gezien hebben om de schoonheid te begrijpen. Allerlei tinten rood tot wit zijn hier te zien.
Buiten het park nog naar een grot en een waterval geweest. Een van de watervallen was nog helemaal bevroren.

Terug in de kamer hebben we eerst de route naar de volgende stop bekeken. Dat zal het Zion National Park worden, maar daarover zullen we jullie de volgende keer berichten.