Grand Canyon

Door Elly en Coen - 26-03-2009 05:27

Na het ontbijt in Sedona zijn we op weg gagaan richting Grand Canyon.

Er was nagenoeg geen wind meer, wat een stuk behaaglijker aanvoelde. Halverwege Flagstaff nog even bij een uitzichtpunt gestopt. Konden het gehele dal richting Sedona bekijken. Bij dit rustpunt stonden een aantal Indianen met hun kraampjes van alles en nog wat te verkopen.

In Flagstaff lekker gegeten en een grote supermarkt in gegaan. Er was van alles te koop. Van snoep tot aan flinke jachtgeweren.

We hebben niet de weg genomen, die Tomtom ons voorhield, maar eigenwijs een andere weg genomen. Deze weg liep wat meer door een mooie natuur en daar kwamen wij tenslotte voor. Net ten noord-oosten van Flagstaff reden we door een prachtig bosgebied. Hier stonden door elkaar dennen en spier witte berken. Prachtig gezicht. Toen een behoorlijke sneeuwbui. En ja hoor we reden langs een wintersportgebied. Als we gewild hadden, zouden we hebben kunnen skieen.

Tegen drie uur kwamen we bij het hotel aan. Waren nog vroeg, zodat we een rustige kamer kregen. De hoogte is ongeveer 2000 meter. Uiteraard even gekeken op het nabij gelegen vliegveld. Hier waren rondvluchten mogelijk per vliegtuig of helikopter. Eerst maar even geacht.

De volgende morgen naar het Nationaal Park Grand Canyon gegaan. Hadden reeds een Nationale pas gekocht, dus konden we er zo in. Tom hadden we thuis gelaten en dus reden we in eerste instantie de weg voorbij naar het plaatsje Grand Canyon Village. Ergens ten oosten hebben we de auto geparkeerd en zijn naar de Canyon gelopen.

Beiden bleven we aan de rand staan. Zo iets groots hadden wij nog nooit gezien. We werden er beiden stil van. Het uitzicht was heel erg indrukwekkend. En dan die kleuren. PRACHTIG!!!  We zijn langs de rand naar het dorpje gelopen. Om elke hoek was het weer iets nieuws. Je raakt daar nooit uitgekeken. Na wat eten zijn we terug gelopen naar de auto. Jawel mensen jullie lezen het goed. Gelopen. Maar waar stond de auto ook al weer. Hij stond ergens tussen duizenden auto's langs de weg.
Toch is het gelukt hem te vinden.
Moe maar voldaan zijn we de pizzeria ingedoken en hebben een heerlijke pizza met ons tweeen opgepeuzeld.
De volgende morgen vroeg opgestaan. Om half tien al aan de wandel. Ditmaal de oostelijke route genomen met een shuttlebus. Je kon op vele plaatsen uitstappen en de canyon bekijken. Ook hebben we grote herten gezien. De mensen noemden ze "Mule". Na het eten zijn we met de auto naar het vliegveld gegaan.
We hadden twee tickets gekocht voor een 45 minuten rondvlucht boven en in de omgeving van de Canyon met een helikopter. El zat achterin en je raad het nooit, maar ik mocht naast de piloot voorin zitten.
Schitterende vlucht gehad. Vele foto's gemaakt en een aantal filmpjes. Een prachtige belevenis.
Vanavond zijn we nog in het IMAX thater geweest. Daar draaide een film van National Geographics over de Grans Canyon. Heel spectaculair.
Moe maar heel voldaan naar de kamer gegaan.
Morgen Gaan we eerst nog weer het park in en gaan dan vandaar naar Lake Powell.