Van Cortez naar Tsegi...naar Page

Door Karin en Edwin - 11-09-2008 03:02 9 september 2008

Weer mooi op tijd uit ons bed waarna we nog even de was die gisteren nog niet helemaal droog was opvouwen en weer in onze koffers pakken. Eerst alle spullen in de auto gepakt en daarna in het hotel ontbijten. Het is een simpel continental breakfast maar je kunt hier wel lekker zitten. Bovendien zijn we in het bereik van de hotspot en kunnen we even wat mails sturen en nieuws lezen. We hebben in alle rust ontbeten en vertrokken tegen 8:30 richting Tsegi.

De weg die we naar Tsegi nemen leidt ons langs Monument valley, dat bekijken we dus op weg naar ons hotel. Het weer is erg wisselend onderweg, van zon, tot heftige regenbuien en dramatische luchten. Monument valley is ook weer erg mooi om te zien, zeker onder deze wisselende omstandigheden. Om je voor te stellen dat hier de indianen en cowboys rond hebben gereden is niet veel fantasie nodig. Menig film wordt ook nog steeds in deze valley opgenomen en is een belangrijk inkomstenbron van de Navajo indianen. Monument valley ligt nl. in een Navajo reservaat. Dit is ook goed te zien aan de huisjes en trailers die her en der in het landschap staan. Het visitor center is gesloten vanwege een renovatie, dus dat hebben we niet kunnen bezoeken. We hebben echter de indruk dat we daar ook niet zoveel aan missen. Na het bezoek aan monument valley rijden we door naar ons hotel in Tsegi.

Tegen 12:30 (we wisten toen nog niet dat het eigenlijk een uur vroeger was) zijn we inTsegi. Het hotel valt ons echter dermate tegen dat we besluiten daar niet te overnachten!! Het stinkt er, en de kamers zijn smoezelig en erg klein. We nemen dus contact op met ons hotel in Page (Lake Powell) waar we eigenlijk morgen pas naar toe moeten. Dan blijkt dat de kamer voor morgen niet bevestigd is door de touroperator en dat het hotel geen vacancy heeft. Ze beloven echter contact op te nemen met de touroperator en drie kwartier later krijgen we het bericht dat we twee nachten in het hotel in Page kunnen blijven, er is net een annulering. Een hele geruststelling.

Vervolgens rijden we door naar Page. Daar komen we om naar ons idee om 15:00, maar lokale tijd 14:00 aan we waren nl. weer een tijdsgrens gepasseerd. We kunnen nog niet meteen inchecken en gaan eerst even naar de plaatselijke (kleine) mall. Bij het inchecken worden we geholpen door Patricia Manygoates, is dat een indianen naam of niet! Geiten heb ik hier echter nog niet gezien. De kamer is prima, maar er lagen nog wat restanten van vorige bewoners, bierblikjes en tandenborstel. Kamer was nog niet schoongemaakt dus.

Nadat dat was gedaan hebben we lekker op het balkon gezeten met uitzicht op de bergen en Lake Powell. Erg relaxed na de enerverende momenten van eerder deze dag. In het hotel zijn twee pc beschikbaar en daarop werken we de tiogablog bij en struinen nog wat over het internet. Om 18:00 gaan we eten bij Dam Bar. Erg gezellige tent, soort eetcafe. Eten was ook erg goed.

Na het eten nog lekker rondgehangen in het hotel. Weer een dag voorbij, we zijn alweer op de helft van onze trip.

Voor morgen hebben we om 10:30 een tour besproken door Antelope Canyon. Verder kijken we nog even wat we gaan doen. Misschien wel lekker op ons balkon hangen en wat lezen.