20-09: Onderweg naar Death Valley NP

Door Leon en Puck - 21-09-2008 09:15

Vandaag waren we zoals gewoonlijk vroeg wakker en na het ontbijt en wat opruimwerk zijn we op weggegaan richting Las Vegas. De planning is om hier in 2 dagen naartoe te rijden. Vanuit Yosemite zijn we via de Tioga Pass gereden. Deze pas ligt op 10.000 ft. Een slordige 3500 meter. De camper moest er af en toe hard voor werken. Onderweg zagen we de meest prachtige uitzichten.

Na de Tioga Pass zijn we via de gewone snelweg doorgereden richting Las Vegas. In kilometers is de weg niet zo lang maar het verlaten van Yosemite heeft toch zo'n 3 uur gekost door het dalen en stijgen. In Bishop zijn we gestopt voor een stevige lunch. Voor Leon een Lumberjack Slam (eieren, spek, pancakes, toast en nog wat andere zaken) en voor Puck een Ciabatta met kip. Na de lunch zijn we verder naar het zuiden gereden. Omdat we lekker opschoten hebben we besloten Death Valley alvast een stuk in te rijden in plaats van ervoor te overnachten. Zo zijn we aangekomen op een camping in Panamint Springs. Een volledige dorre vlakte met een tankstation, restaurant en wat kampeerplaatsen.

Het is hier overdag zo'n 40 graden. En nu in de avond nog rond de 20. Lang leve de airco. Want stroom en water is er wel. En tot onze verbazing ook een internetverbinding. Het is nu bijna 22.00 en dat betekent een record qua opblijven voor Puck. Morgen gaan we verder Death Valley door. Het zal erg warm worden onderweg. Dus waarschijnlijk weer vroeg op pad! Als we aankomen in Las Vegas gaan we kijken of we genoeg kunnen verdienen om de hypotheek in 1 keer af te lossen.