17-09: Een dagje San Fransisco

Door Leon en Puck - 18-09-2008 17:43 Daar zijn we weer!

Leon heeft gisteravond al wat foto's geplaatst van San Fransisco en nu is het mijn beurt om er een verslagje bij te maken. Vanaf de camping waar we zitten wordt een tour naar San Francisco georganiseerd. Dat is wel zo fijn want met een camper wil je die stad niet gaan bekijken. Om 9.00 zijn we vertrokken en via de landelijke route de stad in gegaan, dit vanwege de files op de snelweg. En daarnaast een stuk leuker om doorheen te rijden. In San Fransisco aangekomen zijn we eerst gestopt bij de Golden Gate Bridge. Het was nog wat mistig en behoorlijk koud maar we hadden toch een behoorlijk goed zicht. Bij Leons vorige tour (jaartje of 9 geleden) kon hij de overspanning niet eens zien. Na de brug zijn we door Presidio gereden. Dit is een oud legerterrein waar nu vooral erg dure huizen staan. De huur loopt op tot 4700 dollar per maand en dan heb je nog geen villa. De huizen kosten gemiddeld zo'n $ 700.000 hier dus ach... Langs de kust zijn we verder afgedaald waarbij we Lincoln park en Golden Gate park hebben bezocht. In dat laatste park hadden ze 2 molens staan en een tuin die naar koningin Wilhelmina is vernoemd. En daar planten ze elk jaar een hoop tulpen. 1 van de molens was nu in NL voor restauratie. Vanuit het park zijn we downtown gereden. Hier zijn we op de cable car gestapt. Deze cars worden over een kabelsysteem voortgetrokken over een soort tramrails. Efficient zijn ze niet meer maar een leuke attractie is het wel.  Via een aantal bekende huizen in SF zijn we doorgereden naar Fishermans Warf. Hier was er tijd voor lunch en wat kijken in de souvenirshops. Omdat het 1 groot havengebied is konden we kiezen uit 30 restaurant met krabbepoten, kreeft en oesters. Hmmmmmm. Dan maar naar Johhnie Rockets. Een jaren 50 diner. Het soort dat je ziet in Grease. Daar vandaan zijn we naar pier 39 gelopen. Daar liggen de zeeleeuwen vlakbij de pier te zonnen. Een mooi gezicht maar zo net na de lunch ben ik snel weggelopen want wat een lucht zeg... Na wat rondhobbelen in de winkeltjes zijn we met de bus verder gereden naar China Town. Daar heb je denk ik 1000 winkeltjes met waaiertjes, heilzame kruiden en andere specialiteiten. Na China Town was het tijd voor de terugweg. Moe maar voldaan zullen we maar zeggen. Rond 18.00 waren we weer op de camping. Het dag- en nachritme is nog niet helemaal terug. Om 20.00 wil ik erg graag slapen en om 5.00 ben ik dan weer klaarwakker. Dus opblijven is de uitdaging. Voor de rest hebben we het erg goed. We vertrekken zo naar Yosemite National Park. Tijd voor wat natuur na de grote stad! Yosemite is een stukje primitiever dan deze camping. Geen stroom , geen water en geen afvoer. Dus ook geen internet denk ik.

Tot de volgende keer maar weer.