Volg de Golden Girls 14

Door De Golden Girls op weg naar ....... - 30-08-2008 07:31 Donderdag 28 augustus

Cees Slot de man van Anouk is jarig, van harte gefeliciteerd met je 51e verjaardag!
Wij bellen hem 's ochtends vroeg om 7.00 uur Nederlandse tijd.
Vandaag staat Elis Island op het programma. Wij bespreken echter eerst even een Musical voor morgenavond.
Wij kunnen maar moeilijk een keus maken, maar uiteindelijk wordt het de musical South Pacific in het Lincoln Theater.
De busreis naar de inscheping voor Elis Island  en Liberty Island duurt 2 uur! Daarna eindeloos wachten, uiteindelijk maken wij de bootreis, maar het is heel erg druk en het kost ons meer dan 5 uur!
Dat was veel meer dan nodig, maar ja er zijn altijd meer mensen die hetzelfde willen zien. Terug van de boort nemen wij een kleine lunch en lopen wij door het financiele hart van New York. De plek waar de Twin Touwers hebben gestaan treft ons diep, evenals het bronzen plakkaat wat ter nagedachtenis van alle hulpverleners is opgehangen. Wij maken en foto en het is een rare lege plek daar waar de Twin Touwers hebben gestaan. Het World Trade Centre is ondanks de schade prachtig. Wij drinken een biertje in een cafe net of wij dagelijk ons in dit gebouw bevinden!
Wallstreet staat vervolgens op het programma een kleine straat waar de hele financiele wereld constant naar kijkt! Uiteindelijk nemen wij een taxi naar ons hotel, want wij zijn inmiddels een heel eind van ons hotel verwijdert. Wij eten deze avond in een steakhouse ( ook vegetarisch te verkrijgen) het blijkt de duurste maaltijd te zijn van onze hele vakantie! Maar.... het was gezellig en ze hadden een perfecte wijn! Op Times Square aangekomen staat het bomvol en kijkt iedereen naar de grote TV schermen waar Obama te zien is vanuit Denver waar hij een speech houdt op het congrs van de Democraten. De CNN is volop aanwezig op Times Square. Wij twijfelen nog even of wij het fototoestel op zullen halen, maar ach wij kennen deze mensen niet en het is gewoon een Amrikaans gekkenhuis.

Vrijdag 29 augustus

Wij hebben een shoppingday! Wij ontbijten in het Europees café en dat is heel wat beter dan in de hotels.
en dan gebeurd er iets onoverkomelijks. Tommy Hilfinger houdt opruiming bij Macy's New Yorks grootste (1 miljoen vierkante meter) warenhuis.
Wij kopen prachtige T shirts met lange en korte mouw in allerlei kleuren voor "een prikje". Wij kunnen ons weer eens niet beheersen!
Hoe moe dit allemaal mee? Maria heeft er al een koffer en Antoinette heeft er al een tas bij gekocht. Die zitten vol het moet nu echt over zijn!
Wij lopen moe maar voldaan naar een restaurantje voor een lunch. En geloof het of niet de kleding die wij kochten is niet duur, het eten is niet duur, maar de drank? Je leert het drinken wel af als je 10 dollar voor een glas wijn of bier moet betalen. De musical: South Pacific is een succes, wij herkennen veel melodieën maar wisten niet ze uit deze musical kwamen. De musical heeft wel iets weg van Miss Saigon en de Sound of Music " lekker zoet".
Wij hebben een CD gekocht als zoete herinnering! Wij eten en drinken nog wat in ons favoriete Hard Rock café en gaan met een "flesje water" naar bed!

Zaterdag 30 augustus

Het is over! Onze laatste dag in New York en van onze vakantie. Wat is de tijd voorbij gevlogen! Wij vliegen vanavond om 21.00 uur en belanden zondagochtend op Schiphol. De jetlag zal dan wel toeslaan, maar ach wij gaan nog maar eerst even een rondje maken door het Central Park en brengen een bezoek aan het Guggenheim museum. Om 18.00 uur zal een taxi ons naar de Airport brengen. Wij hebben een geweldige vakantie gehad en wie ons gevolgd heeft via de Golden Girls, hartelijk dank voor de belangstelling en reacties.