Wells Gray

Door Drieverhoef - 23-07-2015 04:54

Op dit moment zitten we heerlijk in de zon aan het Nederlandse meer in Wells Gray. De droger doet zijn werk voor ons, dus de kleren zijn weer schoon morgen gaan we verder. De bedoeling was om hier 2 nachten te blijven maar we hebben toch besloten niet te gaan jakkeren naar Vancouver maar de mooiere weg te nemen en een eind die kant op nog een camping te reserveren. Morgenochtend gaan we de watervallen hier bekijken en dan rijden we door. We hebben afgelopen dagen wel aardig wat regen gehad, daar worden we niet echt vrolijk van, maar als het dan droog is en de zon schijnt is het ook direct heerlijk en ben je de regen snel vergeten. Rens is blij dat er weer internet is want ja, zo de hele dag op je ouders aangewezen is niet altijd grappig. Maar het gaat wel goed hoor, ja, de bedden zijn wat hard maar, niet zeuren.....Als je een beer naast de auto ziet lopen heb je daar alles voor over. Echt een belevenis al die beesten,  maar de beer was echt heeeeel dichtbij. Wat een natuur, vinden wij de Veluwe mooi, hier kan het niet op, een en al natuur en rust. Alleen sta je heerlijk op een camping in Banff werkelijk een fantastische plek, ze zijn GEK, de trein rijdt er vlak langs en lekker toeteren maar! De nachten vielen mee gelukkig, nog in een kabelbaan gezeten, toen door naar Jasper, onderweg een gletsjer op met een speciale bus, wel toeristisch maar zeker de moeite waard. Jasper is ruiger en ook weer erg mooi. Hier kwamen we in de regen aan, dus besloten we uit eten te gaan, we vonden een prima restaurant waar we heerlijk gegeten hebben en Wifi, dus Rens kon weer even bijkomen. De volgende morgen regende het nog en begonnen we enigszins te balen, rustigaan dan maar en hopen op betere tijden, en.... die hebben we gehad, een mooie wandeling gemaakt en 's avonds een fijn vuur, vlees erop, sla erbij en aardappeltjes gebakken, heerlijk. Vanmorgen buiten ontbeten en nog even langs de supermarkt waar we hier in Canada toch wat meer bekendere producten tegen komen. Lekkere broodjes en echt Frans stokbrood. De camper even een beetje gecleaned en de lakens verschoond, de tijd gaat snel. We vergeten ook snel wat we gedaan hebben, dus maken we veel foto's om het terug te halen.

Sandra 23-07-2015 08:12 {{button-32007}}

Fantastisch wat jullie allemaal zien! Leuk om zo mee te reizen! Chris en ik gaan drie dagen door Drenthe fietsen, ik ben benieuwd of wij ook beren op de weg zien 🐻🐻 Veel plezier nog in Canada, liefs van ons

Drieverhoef 24-07-2015 05:25 {{button-32148}}

Ha, ha, San, dat ligt aan de heuvels die je over moet. Neem je wel je eigen snelle fiets mee? Lekker hoor fietsen, geniet ervan. Wij rijden morgen door naar Vancouver, ben benieuwd. We staan nu op een prima camping halverwege Vancouver, nog ruim 3 uur rijden morgen, dus geen haast. Veel plezier daar.