Eerste dagen

Door Penning weer in de States - 04-08-2008 13:06

Wederom moesten we 's morgens vroeg vertrekken. Onze chauffeur (nog bedankt Ronald) was keurig op tijd en nadat Sharon haar lenzen verknald had en eindelijk een nieuw setje in had, konden we naar het station. De trein reis liep voorspoedig. Op schiphol kwamen nog enkele handbal-dames tegen, grappig zit je samen in de trein, maar heb je elkaar gemist. Na elkaar een fijne vakantie gewenst te hebben zijn we gaan inchecken.

Na lekker rondgekeken te hebben en een lekker ijsje gegeten te hebben was het al snel tijd om aan boord te gaan. We hadden een mooi plaatsje aan het raam.
Helaas was er onweer boven JFK dus via een detour zouden we in Newark landen. Op het laatste moment werd dit wederom veranderd en met een 2uur vertraging waren we dan eindelijk in Amerika.
Met de Supershuttle hebben we een geweldig ritje naar New York gehad. Enkele keren hebben Sharon en ik geprobeerd het dak te koppen!
Als eerste werden we bij het hotel gedumpd. Gauw in gechecked en toen richting Times Square.
Super om dit in het echt te zien. Wat een mensen massa trouwens.

2e dag
Na een korte nacht, we waren om  5 uur wakker, zijn we lekker gaan ontbijten. Daarna op zoek naar de VVV. Helaas was deze gesloten. Op elke hoek staan mensen om Hop on Hop off buskaarten te verkopen, maar na rijp beraad hebben we besloten om te gaan lopen. Dus op richting Central Park.
Hier zouden we een fiets huren om deze per fiets te verkennen. Bij de ingang werden we hier overvallen door veel fietsverhuurders. Voor 15 euro per uur kon je een prachtige fiets huren. Nu vonden wij als echte hollanders dat veel te duur, dus op naar een legitieme verhuurder.
Komt Joseph achter ons aan fietsen, we mochten de fiets voor 15 euro 2 uur huren. Top maar nee toch maar niet.... Gerrit vond 40 euro voor 2 uur echt wel genoeg. Hierop besloot Joseph dat dit veel te weinig was, hij had zo geen enkele profit meer. Daar ging meneer heen, om binnen 2 minuten weer bij ons te staan, voor 45 euro was  het akkoord.
Dus op de fiets door Central Park. Top om te doen, maar als echte Nederlanders niet echt spannend. De gemiddelde fietser op een racefiets heeft daar zoveel snelheid dat zelfs Gerrit ze bij kan houden.
Mijn fiets had uiteraard kuren. Er brak een compleet deel van de ketting af. Gelukkig was dit met behulp van een paar elastiekjes tijdelijk te repareren.
Om toch een beetje spanning in te bouwen besloten we dwars door New York richting de Hudson rivier te fietsen. Viel dat even mee. Iedereen houdt zich keurig aan de regels en er zijn zo weinig fietsers dat je erg opvalt.
Keurig op tijd hebben we de fiets ingeleverd. Hierna een lekkere koffie gehaald en een broodje om deze in het park op te eten.
Toen het belangrijkste van de dag: we gingen naar Nike town. Brian had hier maanden naar uitgekeken. Leuke winkel daar niet van, maar wat een prijzen (nog wel de helft van Nederlandse prijzen). Brian heeft hier een kameleon schoen gekocht en Sharon heeft weer eens een verkoopster boos gekregen. Voor de duidelijkheid het is niet de bedoeling om show modellen aan te passen. Het pasmodel komt met een schoenen lift van beneden.
Na de gelukkige aankoop van Brian, besloten we om naar St Patricks Cathedral en Rockefeller Centre te gaan, met als afsluiting een ijsje in Bryant Park.
Voor Sharon en nog meer voor Gerrit nog even een bezoekje aan M&M's world op Times Square.
Hierna zijn we een uurtje gaan rusten om na het eten naar het Empire state building te gaan.
Na een lange rij (de meesten blijken dus binnen in de rij te staan ) konden we met de lift naar boven. Sportief als we zijn (uhmm) hebben we de laatste 6 etages gelopen. Precies op tijd voor de zonsondergang. Helaas hebben we daar geen foto van want Gerrit liep als een kip zonder kop rond en heeft deze dus niet gezien.
Na een lange tijd op de top (echt te lang hoor Gerrit) zijn we weer naar het hotel gegaan.
Lekker pintje als afsluiting en toen naar bed.