Mono Lake, Las Vegas en Bryce Canyon

Door Wende Hof - 18-07-2008 06:47 Na Yosemite park zijn we via de Tioga pass doorgereden naar Mono Lake. We stonden hier vlakbij een groot meer. Toen we aankwamen vormden zich dondere wolken boven de bergen en de camping. Het begon wat te onweren en te regenen. Uiteindelijk viel het mee met de regen, maar hebben verder niet veel van het meer gezien. De volgende dag zijn we vroeg op gestaan voor een langere reis naar Las Vegas. Hier aangekomen was het erg warm (40 graden). We hebben eerst maar eens een duik in het zwembad genomen. 's Avonds zijn we pas richting de 'strip' gegaan. Hier hebben we een hele tijd onze ogen uitgekeken. Wat een billboards enzo.... Na een warme nacht ondanks de airco zijn we de volgende morgen naar de Wallmart gegaan dit was er toch tegenover. Dit was een groot avontuur. We kwamen bij de kassa en Jasmijn dacht laat ik even helpen alle spullen op de band te leggen, hier zaten uiteraard ook flessen rose bij. Jasmijn had de flessen rose op de band gelegd en moest gelijk haar ID laten zien omdat " she touched the bottle" Wende nog een poging wagen met "but i'm paying the rose" We kregen de rose niet mee. Ook niet als Wende opnieuw de winkel in zou gaan. Dit hebben Wende en Paul uiteindelijk wel gedaan zonder Jasmijn en afgerekend bij een andere kassa. Hier was het geen probleem. Na dit avontuur konden we eindelijk doorrijden naar Zion park. Hier stonden we vlak bij de ingang van het park aan een riviertje. We hebben 's middags een korte wandeling gemaakt door de Canyon, naar de Weeping Rock. Een rots waar allemaal water vanaf sijpelde. Een mooi gezicht hoe er dan allemaal planten op de rotsen kunnen groeien. Toen we terug kwamen en net hadden gegeten (8 uur) vonden we al dat iedereen vroeg naar bed ging. De volgende dag bij een tankstation onderweg naar Bryce Canyon kwamen we er achter dat het geen 11 maar 12 uur al was en dat we dus door een tijdzone gereden waren. Oeps, dit verklaarde een hoop van de avond ervoor. We zitten op dit moment bij Bryce Canyon op een camping. Vanavond zijn we naar een rodeo show geweest hier vlakbij. Dit was leuk. Morgen gaan we de canyon verder bekijken.

Groetjes van ons!

Hieronder staat een link naar Google Maps van de route die we tot nu toe hebben gereden. Ook de route naar Capitol Reef staat er al vast in, dit is de route waar we naar deze camping heen gaan.