Trip 2015: Miami

Door Wende Hof - 05-03-2015 04:21

Dag 14 zaterdag zijn we door de everglades gereden. Dit was een lange dag rijden. De everglades is een moerasgebied in zuid Florida van ongever 12 x de oppervlakte van de Noordoostpoldr. We hebben diverse alligators in het wild gezien. Er is dus een duidelijk verschil tussen alligators en krokodillen. We zijn eind van de middag aangekomen in Homestead, ten zuiden van florida. Het is nu erg mooi weer geworden hier.

Dag 15, zondag zijn we nog een dag in homestead gebleven, omdat we de everglades wilden bekijken. We zijn met een airboat op stap geweest, een soort boot waarbij je met een propellor vooruit gestuwd word. Omdat de everglades allemaal moeras is, kun je er niet met een gewone boot varen. Dit was een erg leuke ervaring. Daarnaast was er nog een krokodillenfarm die we daar bekeken hebben. Hier waren wel heel erg veel alligators en krokodillen!

Dag 16, Maandag zijn we doorgereden naar the Keys. Dit zijn duizenden eilandjes ten zuiden van florida. Hier hebben ze een lange weg en bruggen overheengelegd. Totaal zijn we 120 km. Over deze brug/weg gereden naar het meest zuidelijkste eilandje, Key West. Hier zijn we met de bus naar de stad gegaan, waar ook 3 cruiseschepen lagen. Hier was onder andere het zuidelijkste puntje van Amerika te zien, en diverse winkeltjes en stranden.

Dag 17, Dinsdag was de planning om naar Key Largo te gaan. Helaas was dit allemaal volgeboekt, waarschijnlijk omdat key west voor iedereen te duur is. En er ligt helaas maar 1 weg…. Dus verder teruggereden naar Miami. Uiteindelijk waren heel veel campgrounds in Miami vol, dus we zijn lang aan het zoeken geweest. Dat is fantastisch manoeuvreren door de binnenstad met een camper van 25 foot….. (dus niet.) Uiteindelijk een camping gevonden, waar we 1 nachtje konden blijven. Hier stonden we pal naast een drukke spoorlijn, en bij de eerste trein stond iedereen al rechtop in de camper. In Amerika toeteren ze namelijk bij iedere overweg, en dat is een behoorlijke luchthoorn kan ik je vertellen. Helaas was dit ook ’s nachts, dus dat was wel jammer van deze camping.

Dag 18, Woensdag zijn we naar de eindbestemming gereden, in Homestead vlakbij waar we de camper moeten inleveren. Hier blijven we tot  vrijdag, dan moeten we hem inleveren. Ook hier waren een aantal campings hiervoor vol, dus het is nogal druk hier. Verder is het wel een hele mooie camping, en het is ook heel mooi weer. Tussen de 25 en 30 graden.