Trip 2015 Camper Ophalen

Door Wende Hof - 23-02-2015 00:18

Dag5, Donderdag zijn we rondgelopen door Washington DC. Hier hebben we het Pentagon bekeken, dit is een gebouw van het ministerie van defensie. Van bovenaf ziet het eruit als een vijfhoek, vandaar Pentagon. Op 9/11 is hier ook een vliegtuig in dit gebouw gevlogen. De schade was zeer beperkt, omdat het net gerenoveerd was en volledig van beton is gemaakt. Daarnaast is het gebouw 11 hectare (!) groot. Hierna zijn we doorgelopen naar het witte huis, hier woont Obama. Dit is een gigantisch complex, wat tegen wat wij aannamen midden in de stad ligt. Wat opviel is dat permanent op iedere hoek van de straat politie staat te surveilleren. Aansluitend zijn we langs het Capitool gelopen, dit is het regeringsgebouw van de United States. Dit herken je wel van de plaatjes op TV. Op de terugweg zijn we met de metro weer gestopt bij Arlington, dit is een grote begraafplaats waar mensen als John F Kennedy en dergelijke begraven zijn. Hier staat ook de eeuwige vlam, die altijd brandt. Typisch is weer dat ook hier een beveiliger staat, om te controleren of je wel de stilte respecteert. ’s Avonds voor de 2e keer gegeten bij de Brewery, waar Paul een kortingsbon van had gekregen door wat in te vullen. Alleen vond de dame in kwestie dat 10% fooi te weinig was, en dat liet ze merken ook!

Dag 6, Vrijdag konden we de camper ophalen. We zijn met de Marc train naar Baltimore gereden, en vanuit daar een Veteran taxi gepakt. Mooi dat de taxichauffeur zo lui is dat we zelf de koffers in de taxi moesten leggen, en ook even de jerrycans olie en rotzooi uit zijn kofferbak moesten opruimen…

Eenmaal aangekomen bij het camperverhuurbedrijf was er ‘hoe kan het ook anders’ A Problem… De camper was net ingeleverd, en moest nog ververst worden en een grote beurt. Wij konden wel ‘even wachten’. Na een paar uur werden we ingecheckt, alleen nu bleek dat er geen Furniture kit aanwezig was. Hierdoor kregen we een korting, dit was de 2e korting al, ook omdat we verder moesten rijden vanwege het ophalen. Dit kon wel eens een goedkope vakantie wordenJ Wat bleek: er zat helemaal niks in de camper, geen pannen, geen bestek, geen dekens, helemaal niks. Dus we moesten dat zelf even regelen. Daarnaast hadden ze de camper volgegooid met antivries, dus de kraan deed het ook niet. Een paar uur verder konden we eindelijk op stap. We hebben de eerste camping op de tomtom ingevoerd, en deze deed het prima. Het reed goed, ondanks de vorst. Op de camping aangekomen stond er een briefje met self-service, dus zelf maar een plek uitgezocht. Een wijntje/biertje gedaan en de kachel van de camper even goed getest.

Dag 7, Zaterdag zat het ijs op de ramen, en we deden de camperdeur open. Wat denk je: 15 cm. sneeuw. Een goed begin, want we zouden die dag 860 km. rijden die dag. Jasmijn wou nog een skyline drive bezoeken in het Shenadoah park, maar bij nader inzien toch geen goed plan.
We zijn onze weg vervolgd, en zaten gelijk al bijna vast in de sneeuw op de camping. Dit begon al goed, en het vroor dat het kraakte. Eenmaal aangekomen op de snelweg was het niet veel beter, je kon niet harder als 40 km/uur en alles bevroor. Kachel voluit, maar de ruitenwissers bevroren en moesten ieder uur schoongemaakt worden. Het bleef hard sneeuwen, uiteindelijk maar even gestopt voor een broodje, en tanken. Er ging weer 200 liter benzine in, dit kost hier gelukkig maar 90 euro.
In Amerika mogen de vrachtwagens even hard als auto’s en dat doen ze dus ook. Regelmatig werden we ingehaald door een truck, terwijl je niet eens kan zien waar de berm is, laat staan de rijstroken. We hebben heel veel vrachtwagens en auto’s gezien die toch in de sloot gegleden waren.
Toch hebben we onze reis vervolgd, alleen werden de omstandigheden steeds slechter. Na 5 uur rijden werden de wegen beter, en de temperatuur hoger. Hier waren we ook uit de bergen. Uiteindelijk besloten dat we het koude weer zat waren en door te rijden naar het zuiden. Na onderweg nog een keer getankt te hebben (vandaag 400 liter benzine erdoor gejaagd) kwamen we om half elf ’s avonds aan, en het was niet koud. Paul reed en had met de man van het park afgesproken. Hij moest naar the big lighted ‘L’ rijden. Maar die konden we uiteraard niet vinden, wel een Owl. Wat Uil betekent. Haha. Dit was een hele mooie grote camping, waar we besloten hebben 2 nachten te blijven

Dag8, Zondag hebben we een chill dag gehouden. Het was lekker warm weer, de zon scheen en het was een graad of 20. Een heel verschil met de dag ervoor. Gelijk de korte broek maar uit de kast gehaald en een rondje over het park gelopen. Jasmijn en Wende hebben alle vuile was even gewassen. Paul heeft de camper ge-dewinterized, wat betekend dat alle antivries uit het systeem moest. Dit was nog aardig wat werk, omdat er ongeveer 50 liter antivries in alle tanks en leidingen zat. ’s Middag s voor de camper gezeten met een wijntje een Bud Light!