Trip 2015 Aankomst in Newyork

Door Wende Hof - 19-02-2015 04:14

Zondag 15 februari zouden we eindelijk aan onze trip beginnen. Na een korte nacht zijn we naar schiphol gegaan om het vliegtuig te pakken. Helaas hadden we maar 4 uur (!) vertraging, dus konden we mooi alle shops bijlangs, wat Paul erg leuk vond…

Na een wat onrustige vlucht (lees:  ik wis niet dat je zonder gordel tot het plafond kon komen bij turbulentie)  zijn we toch veilig geland op Newark Airport in Newyork.  We hadden een shuttle bus
gescoord, en we gingen naar het hotel. Het was erg koud, -17 dus zijn we gauw onder de wol gegaan.

De volgende dag hebben we Amerikaans geontbijt, en zijn we naar de Freedom Tower gegaan en het memorial, het monument van 9-11, verder nog een wandeling gemaakt naar de Brooklyn bridge. Omdat het weer snijdend koud was regelmatig een kop koffie gehaald.

Dag 3 zijn we naar het Central Park gegaan. Dit is een park van 340 hectare midden in de stad. De stad Newyork zelf is overigens 2 x zo groot als de Noordoostpolder. Wende wou nog een sneeuwpop maken, maar dat hebben we maar niet gedaan. “s middags zijn we naar de Empire state building gegaan en deze bezichtigd. Dit was jarenlang het hoogste gebouw ter wereld met 440 meter tiphoogte.  Hier zijn we op de 86e verdieping op 370 meter hoogte de stad van bovenaf gaan bekijken.

Dag 4, woensdag zijn we naar Washington gegaan. Het begon weer goed, de trein had 2 uur vertraging. De reis zou 3,5 uur duren van Newyork naar Washington DC. Helaas viel ook de stroom nog  uit, en stonden we midden op de brug op een bevroren meer stil. Uiteindelijk kregen ze de trein weer aan de praat, en zijn we onze reis vervolgd. Nu ik dit schrijf zitten we in Washington en morgen gaan we het capitool en het stulpje van Obama bekijken. Misschien nodigt hij ons wel uit voor een bakkie

Groetjes Paul Jasmijn en Wende.