Grand Canyon, Needles en Malibu Beach

Door Wende Hof - 27-07-2008 07:11 De rit naar de Grand Canyon viel hardstikke mee, alleen waren we er achter gekomen dat we niet hadden  gereserveerd (stom, stom, stom) wat er mis is gegaan weten we niet. We waren mooi op tijd in het park zelf en gokten dat er misschien toch nog een plekje was. Helaas hadden we pech en moesten naar Tusyan, een RV camp net buiten het park. Dat was geen probleem. Alleen toen we aankwamen en voor 2 dagen betaald hadden en op ons plek stonden waren we minder enthousiast. Het lag bijna naast het vliegveld en totaal geen bomen. De restrooms waren ook niet om over naar huis te schrijven en er stonden veel tentjes met jeugd. Wende is gelijk terug gegaan en heeft met een smoes 1 dag ipv 2 dagen betaald. Ze kreeg het geld wel terug.
We zijn 's middags gelijk het park in gegaan met de shuttlebus vanaf de camping. Waar we heen wilden kon niet i.v.m. road closed voor reconstruction, maar er waren nog genoeg mogelijkheden en met de shuttlebus zijn we naar verschillende punten geweest.
De volgende dag vertrokken naar Needles. Onderweg gingen we off de highway tanken in een plaatsje Seligman, hier hebben we gelijk koffie gedronken en dit  plaatsje stond helemaal in het teken van Route 66. Leuke, gekke en maffe winkeltjes, alles uit de 50-60 er jaren. Dit was een schot in de roos. We hebben ff lekker rondgeneusd en wat hebbedingetjes gekocht. Uiteindelijk via een stuk Route 66 weer op de highway beland op weg naar de volgende RV camping. Dit was een schitterende camping, de mooiste tot nu toe. We werden hartelijk ontvangen en naar ons plek gebracht. Voor ons stonden nederlanders waar we in het zwembad mee aan de praat raakten. Het was er bloedheet. We zijn uiteindelijk bij de buren op de borrel beland en hebben niet eens gegeten. Niemand had vanwege de hitte zin in wat. 's Avonds om 11.30 uur ging iedereen nog maar weer een duik in het zwembad nemen.
Het koelde ook niet af zodat we met de airco aan geslapen hebben.
De volgende dag door naar L.A., toch nog zo'n 300 miles. Op de camping aangekomen bleek dat we een dag te vroeg waren, weer stom, stom, stom. We kunnen gelukkig voor een nacht ergens staan en morgen moeten we verkassen naar onze eigen plek.
We hebben een pracht plek met uitzicht op de oceaan. Het koelt hier gelukkig ook wat meer af, dus we slapen als rozen vannacht.
We gaan hier 4 dagen lekker genieten en naar het strand en L.A. bekijken.