Grand Teton en Yellowstone

Door familie J.J.ter Beek - 29-07-2008 23:45

woensdag 23 juli
Vroeg op. Prachtig weer! Om 7 uur op weg naar Nationaal Park "Grand Teton". Een mooie tocht langs het meer van Flaming Gorge.
Om half 2 op de camping, dus nog naar de rivier gewandeld om even af te koelen. Hoewel ieder zijn zwemspul aan had, bleek de rivier veel te koud. Dus alleen een beetje gepoedeld.
Terug bij de camper leek de ene achterband nogal zacht. M.b.v. ons al eerder aangeschafte bandenspanningsmetertje bleek hij veel te zacht. De ranger van de camping had een superklein compessortje. Helaas niet krachtig genoeg.
Dus weer bellen met "Cruise America"   We moesten de volgende ochtend om 8 uur terug bellen.
donderdag 24 juli.
We werden om 6 uur wakker van de regen. Maar het bleken hagelstenen te zijn ter grote van een kwartje.
Om 7 uur op. Weer schitterend weer!!
Om 8 uur bij de telefoon. Bellen naar Cruise America. We zouden teruggebeld worden. Om 9 uur maar weer zelf bellen. We kregen de opdracht naar Jackson te rijden, 17 miles naar het zuiden, en daar naar een speciale bandenzaak te gaan.
Dus heel zachtjes rijdend (max. 30 miles) naar Jackson. Na wat gezoek de winkel gevonden. Aardige mensen, koffie, tv en fris aanwezig. Maar toch was het al kwart voor 12 toen we er weg reden.
Weer naar het noorden: Grand Teton in. Helaas erg druk bij het meer met watervallen, dat ons door iedereen aangeraden was. Geen parkeerplek te vinden.
Dus verder en een visitor centre bezocht, waar we allerlei leuke tips kregen.
's Avonds op een kleine camping in het noorden van Grand Teton "Lizard Creek"gestaan. Na het eten, op advies van de ranger, naar Jackson Lodge gereden: een hotel met een reusachtig bordes.
Iedereen verzamelde zich daar om naar de elanden te kijken.  En inderdaad: we zagen er een stuk of 50!
vrijdag 25 juli
Op weg naar het Yellowstone Park (bekend van de geijsers)
En inderdaad: onderweg zagen we
een waterval, een geijser, en we  hebben zelfs nog even  gezwommen bij een cascade (soort stroomversnelling)
zaterdag 26 juli
Rondtrip met de auto door Yellowstone. We zouden eerst naar Old Faithful ( een betrouwbare geijser, elke 92 minuten) rijden. Nog niet de camping af, of stonden er 2 meisjes te liften met een bordje : Old Faithful,
We namen ze aan boord en het bleken studentes die werkten de zomermaanden in Yellowstone in een hotel.
Diverse geijsers en modderpoelen gezien. Azuurblauwe meertjes en zelfs een geijser onderwater, vlak bij de kust van Yellowstone Lake. Er zwom een dikke vis steeds in en uit het kratertje waar af en toe wat luchtbellen uit kwamen.
's Avonds uit eten in de Lodge waar we door "Joe" geholpen werden. "Ik ben uw gastheer vanavond en ik zal alles doen om u het vanavond naar de zin te maken". Hoewel we wel toe waren aan een voetmassage, na alle wandelingen van vandaag, hebben we dat maar niet aan hem gevraagd!!