Banff..... bewolkt en redelijk koud!!!

Door Hans en Judith - 03-06-2008 22:10 Hoi allemaal!
Er is weer een internetcaf'e, dus we duiken er maar weer ff in. En lekker warm dat het hier is. Ergens onderin een kelder aan de hoofdstraat van Banff. Het is trouwens een mooi stadje.... Zoals je ze in de cowbow film ziet, met nog 2 rijtuigjes voor toeristen. Maar dat doen we natuurlijk niet. Bikkels als we zijn!!! Ahum! We zijn vandaag van onze route afgeweken. Het weer in de Rockies is echt bewolkt, dus de toppen vd bergen zitten in de mist, en het is berekoud. Het vuur 's avonds is erg leuk, maar ook nodig om je warm te houden.
Vanuit Wells Gray waar we de eerste 2 beren zagen, zijn we de Icefield Parkway opgegaan. Dit is de beroemste weg van Canada. Het eerste wat we bezocht hebben was Lake Maligny..... Prachtig. Een ansichtkaart is er niets bij. Daarna vele uitzichtpunten bekeken, en allemaal moooi! Het weer was toen nog wel redelijk. 's Avonds aan een kleine camping voor ong. 30 kampeerders verbleven, en wel romatisch hoor..... Die dag 262 km gereden, en de camper rijd 'e'en op 4,5.... Tel uit je winst!!! De volgende dag verder de Ice Field Parkway op, en door naar Mosquito Creek. Prachtig. Daar was tot nu toe ons mooiste plekje. Direct aan het water, en aan de voet van de machtige Rockies...... Flinke fik gestookt, en het was nog wel te doen. De volgende dag op die camping gebleven. Maar het weer was veel minder. Dus toen maar een wandeling gemaakt. We hebben waarschijnlijk het verkeerde pad genomen ofzo, want het steeg echt behoorlijk en duurde ook veel langer als we gedacht hadden. Maar goed je begint ergens aan en dan maak je het af, nietwaar!!! Nou we zijn op de top gekomen, en daar hadden we echt prachtig uitzicht over de Bow Valley, en in de verte het Peyto Lake.... Maar we stonden tot over onze kuiten in de sneeuw!!! En koud jonge!!! Om ff uit te rusten, dat was geen doen, want je werd gelijk hartstikke koud. Dus maar doorlopen. Volgens mij was het minstens 15 km, heen en terug, maar dat weet ik niet zeker. Het was wel een avontuur. Als Hans iets te ver voorop liep, dan riep ik hem terug, want ik was wel een beetje bang voor beren!!! Die hebben we daar in de buurt veel gezien, dus daarboven moeten ze zeker gezeten hebben. Maar we zullen ze wel met ons gekwebbel weggejaagd hebben....... Onderweg hebben we ze niet gezien, en daar was ik maar wat blij om. Vanochtend hadden we er bijna eentje onder de camper, nou ja, iets overdreven, maar hij stak vlak voor ons de weg over. Verder barst het vd eekhoorns, die een hekel aan foto' s hebben, en herten die bijna aan je komen snuffelen....
Ik hoot net van Mama aan de telefoon dat jullie 25 graden daar hebben. Nou ja zeg!!!! Hebben jullie het toch ook niet slecht op het moment!
Nou jongens, ik ga op zoek naar een bakkie koffie, het is hier nu ong. 14.30 uur, en dan maar weer afwachten waar we tercht zullen komen. Als jullie terug willen mailen kun je gewoon mijn mailadres  judith10@home.nl gebruiken.