Fastfood in Amerika en Canada: Fazoli's

Fazoli’s is een fastfoodrestaurant gespecialiseerd in verse, Italiaanse producten. Het merk is onderdeel van Seed Restaurant Group Inc. De naam van deze groep ‘Seed’ werd gekozen om de plannen voor enorme groei en het delen van de ‘zaden’ van succes uit te stralen.

Fazolis

Geschiedenis

Het eerste Fazoli’s restaurant werd in 1988 geopend in Lexington, Kentucky. In het begin was de formule niet erg succesvol; het was moeilijk om het hoofd boven water te houden in de hevig concurrerende markt. De markt voor pizza’s was eigenlijk al verzadigd, wat de CEO van Fazoli’s deed beslissen zich vooral op pasta’s te richten. In de verschillende pasta’s gingen vanaf dat moment alleen nog goede en verse ingrediënten en ook de garing werd aangepast; pasta’s werden al-dente geserveerd. Ook werden de meest populaire pastagerechten ook in ‘low fat’ varianten aangeboden, om zoveel mogelijk klanten van dienst te kunnen zijn. Ook financieel gezien is Fazoli’s een aantrekkelijke keuze. Door het brood dat gedurende de gehele maaltijd gratis verstrekt werd en de gratis refills van frisdranken, lag de prijs rond de ,- per persoon voor een maaltijd.

Op deze manier kwam Fazoli’s steeds meer bekend te staan als een gezond en goedkoop alternatief ten opzichte van alle traditionele fastfood menu’s. Het duurde dan ook niet lang voor de uitbreiding op gang begon te komen.

In 1992 bestonden er al 28 Fazoli’s, verspreid over verschillende staten. De keten focuste zich vooral op kleine en middelgrote dorpen. De huizenprijs lag daar lager en bovendien bleek het goedkope, gezonde fastfood concept vooral aan te slaan bij inwoners uit zulke dorpen. Halverwege de jaren ’90 werd vooral ingezet op groei door middel van franchise ondernemers en werd er ook steeds meer uitgebreid naar de grote steden. Daarbij hoorde ook een nieuwe marketingstrategie waarbij commercials en advertenties op televisie, radio en tijdschriften de boventoon voerde. Ook gingen ze zich meer op kinderen richten met speciale kindermenu’s. Dit sloeg aan als een bom; binnen een paar jaar werd Fazoli’s opgenomen in de top tien van kindvriendelijkste restaurants in de Verenigde Staten op de vierde plaats!

Advertenties

Fazoli’s opereert onder de slogan: “fast. fresh. italian.” In hun commercials staat de maag en de portemonnee altijd centraal, om aan te geven dat het eten zowel goed en gezond als goedkoop is.

Menu

Het grootste deel van de menukaart van Fazoli’s wordt in beslag genomen door een grote hoeveelheid vers bereide pasta’s. Deze zijn in enorm veel verschillende varianten verkrijgbaar; denk aan pasta, penne, ravioli, spaghetti en fettuccine. Naast deze verschillende soorten pasta’s is er uiteraard zijn er uiteraard ook verschillende sauzen.

Naast pasta’s is er ook een groot aanbod van lasagne’s, sandwiches, pizza’s en salades. Ook is er een dessertkaart waarbij je de keuze hebt tussen onder andere cheese cake en chocolade cake.

Ook zijn er verschillende familiemenu’s te verkrijgen. Deze bestaan uit salade, brood en pasta voor vier personen en kent hierdoor een lagere ‘familie voordeelprijs’. Daarnaast zijn er verschillende gerechten in kleiner formaat te verkrijgen, speciaal voor de kleine eters.

Meer informatie is te vinden op Fazoli's officiële website.

Voorpret-alarm! Reizigers vertellen reizigers, campers (truck-camper & C-25) & presentaties
Kom 23 of 24 maart naar de Reizigersbeurs
Kom naar een infodag met special guests, zoals Travel Texas en indianen.
Meld je gratis aan