Praktische informatie over Britz USA

Logo Britz USAHier vind je praktische informatie over het huren van een camper bij Britz USA in Amerika. Waar kun je de camper ophalen en wat zit er zoal in de inventaris? Let op: de informatie is onder voorbehoud van wijzigingen. Tioga Tours aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen van eventuele fouten in deze informatie.

Bij het ophalen van de camper bij Britz USA moet je een borg betalen van $1500 aan Britz. Dit kan uitsluitend per creditcard. Bij het betalen van borg worden er geen prepaid-creditcards geaccepteerd. Zorg ervoor dat in elk geval de hoofdbestuurder een creditcard bij zich heeft. Deze zal ook worden belast voor eventuele extra kosten, zoals te veel gereden kilometers of tol. Wil je ter plaatse bij Britz betalen met een creditcard, dan worden er 3% extra verwerkingskosten in rekening gebracht.

Verhoogde borg

Bezoek je het evenement Race Across America (RAAM) ben je verplicht dit te melden en betaal je een borg van $3000. Dit wordt afgeschreven van je creditcard. Dit geldt niet bij eerder/later vertrekken en op andere locaties.

Het kan verstandig zijn om de bestedingslimiet van je creditcard tijdelijk te verhogen of ervoor te zorgen dat een reisgenoot ook een creditcard bij zich heeft.

Burning Man

Britz USA accepteert geen typische boekingen voor reizigers die het Burning Man Festival willen bezoeken. Als je dit toch van plan bent, moet je dit op het moment van boeken kenbaar maken. Er geldt dan een verhoogde borg en mogelijk ook een toeslag.

Geef bij het ophalen van de camper bij de verhuurder aan welke personen de camper gaan besturen. Er worden geen extra kosten berekend voor extra bestuurders. Laat nooit iemand de camper besturen die niet als bestuurder aan de verhuurder is opgegeven. Je bent dan niet verzekerd. De minimumleeftijd voor het besturen van de camper is 21 jaar. Bestuurders van 21 t/m 24 jaar dienen vooraf toestemming te krijgen. Geef dus aan ons door als je een offerte aanvraagt.

Internationaal rijbewijs Een gewoon B-rijbewijs volstaat voor het rijden in een camper. Een internationaal rijbewijs is niet verplicht. Maar bij calamiteiten, aanhoudingen of bij inbeslagname is het handig dat je een internationaal rijbewijs kunt overhandigen in plaats van je gewone rijbewijs. Een internationaal rijbewijs kun je bij de ANWB aanschaffen. In België kun je hiervoor terecht bij de gemeente van je woonplaats. Neem een recente pasfoto mee.

De camperverhuurder behoudt zich het recht voor om je bij het ophalen een groter model mee te geven, indien het gereserveerde type niet beschikbaar is. Dit komt echter sporadisch voor. Er is geen recht op restituties, bijvoorbeeld bij een hoger brandstofverbruik. De beschrijvingen van de campers op onze website zijn bovendien indicatief. Er kunnen in werkelijkheid afwijkingen en verschillen zijn.

De campers van Britz USA zijn in de regel maximaal 2-3 jaar oud.

Mijlen In de huurprijs van Britz USA zijn 100 mijlen per huurdag inbegrepen. Vooraf kunnen geen extra mijlen worden bijgeboekt. Te veel gereden mijlen moet je ter plaatste afrekenen. Extra gereden mijlen kosten ter plaatse $ 0,47 per mijl (exclusief een lokale tax). Er is geen vergoeding mogelijk als je minder mijlen rijdt dan inbegrepen. Hoeveel de tax bedraagt, hangt af van de verhuurlocatie waar u de camper inlevert.

Items

  • GPS
  • inventaris (kook- en eetgerei, beddengoed, handdoek, schoonmaakspullen etc). Bij Britz zijn de inventarissen inbegrepen in de huurprijs.
  • klapstoelen

Baby- en kinderzitjes kunnen niet worden bijgehuurd. Zie voor meer info het kopje 'Kinderzitjes'.

Britz heeft een handleiding voor camperhuurders. Hierin staat alles wat je moet weten over het reizen met een camper. De instructie is in het Engels en krijg je mee bij het ophalen.

Gebruik van de generator kost $3 per uur.

Op veel campings is het gebruik van de generator verboden of zeer gelimiteerd. Je zult de generator het meeste gebruiken tijdens ritten bij hoge temperaturen. Je kunt dan behalve de dashboard-airco ook de dak-airco aanzetten. Houd rekening met extra benzineverbruik.

De inventarissen zijn vooraf bij te boeken en inbegrepen in de huurprijs. Ze bestaan uit het volgende:

  • dekbed
  • dekbedhoes
  • laken
  • kussen
  • kussensloop
  • badlaken
  • handdoek
  • washandje
  • theedoek
  • schoonmaakdoek
  • keukenrol
  • EHBO-set
  • bezem
  • stoffer en blik
  • vuilnisemmer
  • kleerhangers
  • zaklamp
  • aansteker en lucifers
  • blokken om camper waterpas te zetten
  • glazen
  • kopjes
  • grote borden
  • kleine borden
  • mengkom
  • messen
  • vorken
  • lepels
  • theelepels
  • schaar
  • vleesmes
  • pannenset
  • blikopener
  • kurkentrekker / flessenopener
  • dunschiller
  • spatel
  • pollepel
  • grillvork
  • garde
  • koffiezetapparaat
  • theeketel
  • maatbeker
  • vergiet
  • snijplank
  • plastic bakjes
  • broodrooster
  • GPS (extra kosten)

Deze lijst is onder voorbehoud en kan aan wijzigingen onderhevig zijn.

Britz verhuurt geen kinderzitjes of babystoeltjes. Om je kind veilig te laten zitten in de camper, vraagt Britz daarom om een babystoeltje of kinderzitje van huis mee te nemen, ter plaatse te kopen of bij je hotel te laten bezorgen. Het is je eigen verantwoordelijkheid dat een kinderzitje of babystoeltje volgens de regels wordt gebruikt.

De minimale huurperiode is bij Britz USA 7 nachten. Er is geen maximum.

Als de camper op een andere plaats wordt ingeleverd dan de ophaalplaats, worden er one way-kosten berekend. Deze betaal je ter plaatse. Wij vermelden deze kosten in onze offertes en op onze nota's/reisbevestigingen.

Check uiterlijk 14 dagen van tevoren online in
Na ontvangst van je reispapieren moet je online inchecken. Op de campervoucher staat het reserveringsnummer dat je nodig hebt om online in te checken. Je belt vier dagen voor het ophalen naar de verhuurlocatie om de ophaaltijd af te spreken. Heb je transfers bijgeboekt? Dan kies je bij het online inchecken ook de transferlocatie uit. Doe je dit niet op tijd, dan is de transfer niet gegarandeerd. Voor de exacte vertrektijd voor de transfer en om de ophaaltijd van de camper te bevestigen, bel je vier dagen voor de ophaaldag met het verhuurkantoor. Het telefoonnummer staat op de voucher die je van ons hebt gekregen. Camperverhuurders sturen GEEN bevestigingsmail als je de online check-in hebt ingevuld.

Vergeten in te checken?
Ben je onverhoopt vergeten online in te checken? Doe dat dan alsnog zo snel mogelijk en bel enkele dagen voor vertrek het verhuurstation om je komst te bevestigen.

Check altijd online in en bevestig je komst
Als je online hebt ingecheckt (zie kopje 'Online inchecken'), hoor je van Britz USA een tijd voor het ophalen van de camper en - indien bijgeboekt - de transferlocatie. Bel vier dagen voor het ophalen nog even naar Britz om de ophaaltijd van de camper te bevestigen en indien van toepassing ook de vertrektijd van de transfer.

Ophalen
Je kunt bij Britz je camper ophalen tussen 12:30 en 16:00 (ma-vr) mits je online hebt ingecheckt. Houd er rekening mee dat het ophaalmoment pas later op de middag kan zijn, dus plan geen lange ritten of ferry-overtochten op de eerste dag. Op zaterdag kun je de camper uitsluitend op afspraak ophalen, de afspraak wordt dan meestal gepland tussen 12:00 en 13:00. Ook voor ophalen op zaterdag moet je vooraf online inchecken. Je belt vervolgens vier dagen voor het ophalen van de camper nog eens naar het verhuurstation om een definitieve ophaaltijd af te spreken.

Alle bestuurders moeten bij het ophalen aanwezig zijn en zich legitimeren met een rijbewijs en paspoort. Je moet dan de voucher tonen die je van ons hebt gekregen bij de reispapieren.

Inleveren
Je moet de camper inleveren tussen 08:00 en 10:30 (ma-za). Later inleveren kan extra kosten tot gevolg hebben.

Vroeg ophalen / laat inleveren
Britz heeft geen mogelijkheid voor extra vroeg ophalen of later inleveren. Bel je twee tot drie werkdagen voor vertrek naar het verhuurstation, dan is er een kleine(!) kans dat je de camper gratis al vroeger op de dag kunt ophalen. Wil je zekerheid over het extra vroeg ophalen of later inleveren, dan moet je via ons een dag extra bijboeken.

Als je in de winter met een camper reist kan deze "winterized" zijn. Dat betekent dat het watersysteem van de camper niet gebruikt kan worden. De huurder is altijd aansprakelijk voor schade die ontstaat door bevriezing. Laat je bij het ophalen van de camper hierover goed voorlichten.

Meer informatie over winterizen

Je mag met een camper van Britz USA wel in Canada rijden, maar voor sommige gebieden moet je vooraf een melding maken bij de verhuurder. Sommige gebieden zijn verboden terrein:

  • Death Valley
    niet toegestaan van 1 juni t/m 30 september. In andere perioden bij hoge temperaturen raden we dit af!
  • Canada
    toegestaan
  • Mexico
    niet toegestaan
  • Alaska & Yukon
    toegestaan, maar moet vooraf aan verhuurder worden gemeld, toeslag wordt berekend
  • Northern Territories
    toegestaan, maar moet vooraf aan verhuurder worden gemeld, toeslag wordt berekend
  • Montreal & Quebec City (binnensteden)
    niet toegestaan
  • Manhattan/New York City
    niet toegestaan
  • Onverharde wegen (gravel roods, dirt roads en privé-wegen
    niet toegestaan

Het is niet toegestaan huisdieren in de camper mee te nemen en in de camper te roken. Overtreding hiervan zal resulteren in $ 250 schoonmaakkosten.

In de VS heft elke staat een state tax. De hoogte hiervan verschilt per staat. Deze belasting is vergelijkbaar met onze btw. Bij Tioga Tours is de huursom inclusief deze tax. Eventueel ter plaatse te betalen kosten worden zonder tax vermeld.

Het kan voorkomen dat je onderweg een tolpoort (turnpike, tollpike) passeert of een boete krijgt. Indien je dit niet ter plaatse direct kunt afrekenen, zal Britz USA je creditcard hiervoor belasten en afhandelingskosten van $ 100 in rekening brengen.

Gebruik van tolwegen als bijv. Fastrack en EZ Pass kunnen resulteren in een boete bovenop de tol-kosten. Gebruik deze dus niet.

Golden Gate Bridge

Alle voertuigen die over de Golden Gate Bridge rijden moeten tol betalen. Dit kan niet ter plaatse. Je kunt vooraf betalen (al vanaf 30 dagen) of achteraf: tot 48 uur na het oversteken van de brug. Je regelt de betaling online via www.bayareafastrak.org/tolls bij One-Time Payment. Je kunt ook bellen naar 1-877-BAY-TOLL (1-877-229-8655). Regel je het niet zelf, dan belast Britz je creditcard hiervoor. Hier kunnen extra verwerkingskosten aan verbonden zijn.

Transfers per shuttlebus zijn vooraf bij te boeken. Je betaalt één bedrag voor zowel de transfer naar het verhuurstation als de transfer na inleveren. Er zijn alleen transfers mogelijk vanaf geselecteerde (luchthaven)hotels en terug naar de luchthaven. Geboekte transfers moeten minimaal 14 dagen voor pick-up bevestigd worden via de online VIP check-in. Zie ook het kopje Online inchecken hierboven. Doe je dit niet op tijd, dan is de transfer niet gegarandeerd. Voor de exacte vertrektijd van de transfer bel je vier dagen voor de ophaaldag met het verhuurkantoor. In de regel vertrekken de transfers van Britz tussen 11:00 en 13:00. Je mag per persoon maximaal 1 koffer en 1 stuk handbagage meenemen in de transferbus.

Ga naar de pagina met verhuurlocaties van Britz voor specifieke informatie over transfers van/naar jouw verhuurlocatie. Hier vind je per locatie ook de transferlijsten met hotels waar transfers van Britz vertrekken en naartoe gaan.

Kijk voor adressen, openingstijden en transferinformatie van de verhuurlocaties van Britz USA bij Verhuurlocaties.

De camperhuur is inclusief basis- en VIP-verzekering. Het eigen risico is $1500 per gebeurtenis.

Voor uitgebreide aansprakelijkheid kun je ter plaatse een SLI-verzekering afsluiten. In plaats daarvan is het ook mogelijk de uitgebreide aansprakelijkheid alsmede het eigen risico af te dekken middels de eigen risico- en camperverzekering van a.s.r. Informeer bij Tioga Tours naar de mogelijkheden.

Voorpret-alarm! Reizigers vertellen reizigers, campers (truck-camper & C-25) & presentaties
Kom 23 of 24 maart naar de Reizigersbeurs
Kom naar een infodag met special guests, zoals Travel Texas en indianen.
Meld je gratis aan