Compensatie aanvragen United Airlines

Hieronder leggen we je stapsgewijs uit hoe je compensatie aanvraagt bij luchtvaartmaatschappij United Airlines. Het is belangrijk dit zelf te doen. Luchtvaartmaatschappijen nemen vaak geen claims in behandeling die ingediend zijn door touroperators. Klik op een afbeelding voor de volledige weergave.

Stap 1

Stap 2

Vink bij de eerste vraag yes aan.

Claim United Airlines

Stap 3

klik op continue as guest. Dit is geel gemarkeerd in onderstaande afbeelding.

Claim United Airlines

Stap 4

Klik op het vlak met het duimpje naar beneden: Complaint

Claim United Airlines

Stap 5

Klik het eerste vak aan: Flight disruption

Claim United Airlines

Stap 6

Selecteer wat van toepassing is in jouw situatie.

Claim United Airlines

Stap 7

Klik op Add flight en vul je booking reference en achternaam in. Je booking reference is de PNR van de vluchten. Deze staat op je nota in het segment van de vliegtickets.
Let op: spaties worden niet gebruikt op vliegtickets. Dit betekent dat bijvoorbeeld 'van Beek' wordt vanbeek.

Claim United Airlines
Claim United Airlines

Stap 8

Klik op het bolletje voor de PNR en selecteer op welke vlucht(en) de flight disruption van toepassing is. Vink alle personen aan, vul de e-mailadressen in en klik op continue. Bij alle personen hetzelfde e-mailadres invullen is voldoende!

Claim United Airlines

Stap 9

Omschrijf bij Describe what occurred kort in het Engels wat de situatie was. Vertel hier ook wat voor vergoeding je van de lunchtvaartmaatschappij verwacht.

Zorg dat je alle bewijsstukken voor de eventueel gemaakte extra kosten op je telefoon en/of computer hebt opgeslagen, zodat je de documenten gelijk kunt toevoegen bij Choose file. Indien nodig kun je hier extra foto’s en/of documenten toevoegen die je claim onderbouwen, bijvoorbeeld een uitgebreide klachtenbrief of bonnetjes van extra gemaakte kosten.

Claim United Airlines

Stap 10

Vul jouw eigen contactgegevens in.

Claim United Airlines

Stap 11

Klik op de button met Submit. Je claim is nu ingediend. Je krijgt per mail een ontvangstbevestiging met daarin een casenummer, deze moet je goed bewaren. Het in behandeling nemen van claims bij luchtvaartmaatschappijen kan lang duren, het wordt op volgorde van binnenkomst behandeld.

Vroege vogel beurs! Presentaties, adviesgesprek & campers (truck-camper & C-25)
Zaterdag 15 juni, Zwolle
Kom naar een infodag met special guests, zoals Travel Texas en indianen.
Meld je gratis aan
{{javascripts}}