Compensatie aanvragen American Airlines

Hieronder leggen we je stapsgewijs uit hoe je compensatie aanvraagt bij luchtvaartmaatschappij American Airlines. Het is belangrijk dit zelf te doen. Luchtvaartmaatschappijen nemen vaak geen claims in behandeling die ingediend zijn door touroperators. Klik op een afbeelding voor de volledige weergave.

Stap 1

Stap 2

Selecteer het volgende bij Topic: Compliments and complaints, bij Subject: Complaint en bij Reason: Delayed/canceled flight. Deze opties zijn in het geel gemarkeerd in de afbeelding.

Claim American Airlines

Stap 3

Vul je eigen contactgegevens in. Alle vakken met een rood sterretje zijn verplicht.

Claim American Airlines

Stap 4

Vul de vluchtgegevens in van de vlucht waarvoor je een claim wilt indienen, bijvoorbeeld omdat de vlucht vertraagd of geannuleerd was. De vakken met een rood sterretje zijn verplicht (vluchtnummer, vertrekdatum, luchthaven van vertrek en luchthaven van aankomst).

Claim American Airlines

Stap 5

Omschrijf bij Your Message kort in het Engels wat de situatie was. Vertel hier ook wat voor vergoeding je van de lunchtvaartmaatschappij verwacht. Vink tot slot het vakje achter de zin I certify that the information provided in this form is accurate, complete and true aan.

Stap 6

Klik op de blauwe button met Submit. Je claim is nu ingediend. Je krijgt per mail een ontvangstbevestiging met daarin een casenummer, deze moet je goed bewaren. Het in behandeling nemen van claims bij luchtvaartmaatschappijen kan lang duren, het wordt op volgorde van binnenkomst behandeld.

Vroege vogel beurs! Presentaties, adviesgesprek & campers (truck-camper & C-25)
Zaterdag 15 juni, Zwolle
Kom naar een infodag met special guests, zoals Travel Texas en indianen.
Meld je gratis aan
{{javascripts}}